Corleone Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 Quote: CandyShot skrev (2002-05-06 16:38):Jeg har aldri skjønt meg så mye på cs'ere, Jeg mener de sier at spill som UT,Q3,Q2 blir for urealistiske og bare kjedelig i mp. Så dere finner dere et ræva mod som heter CS og begynner å spille det... Hold deg til temaet gutt! Men jeg kan fortelle deg hvorfor jeg liker CS. Det er fordi jeg liker det! Vanskeligere trenger det ikke å være :smile: Så kan du like Quake uten at jeg plager deg med det, og så kan du la være å poste ting som ikke hører hjemmer her! Quote: El_PoLLa skrev (2002-05-06 16:50): Quote: Adminene på cs.iso.no er også veldig maktsjuke, noe du fikk føle Smyagol. Jeg har også merka deres "vrede" en gang awp var vota av og en CT brukte det fremdeles ble hele CT laget banna Aristo & co er homofile! Jeg og resten av CT'ene ble banna fra serveren fordi en annen på laget ikke slutta å bruke flashbang :smile: ). Quote: El_PoLLa skrev (2002-05-06 16:56):...jeg liker og være i action bedre enn og vente på action, så jeg gleder meg til og spille på serveren din corleone, sikkert noen av vennene mine også. Jeg er helt ny på dette og har noen begrensninger, så jeg kan ikke love mye enda. Det jeg kan love er at jeg skal gjøre mitt beste :smile: Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Synes det hadde vært en idè å definere camping jeg også. Jeg er ikke noen stor CS'er, men har spillt det litt. En GOD camper vil jeg påstå area-camper som dere sier. Det er jo det som er mest effektivt. Flytte seg rundt, slik at motstanderene ikke klarer å gjette hvor du er hver gang. Camping er hvertfall ikke når du hører noen bak deg og du gjemmer deg bak et hjørne for å vente på ham, det er kalt taktikk, og cæmperjaevel av alle som faller for den =P Personlig så ville jeg aldri spillt på en server med en slik anti-campe-mod. Det er bare irriterende. Det blir for fasistiske regler, storebror ser deg opplegg >:| Foresten, er AWP'en det våpenet som smeller vanvittig høyt?! (eller/og den auto-sniper-rifle-saken?) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Quote: On 2002-05-06 20:43, Mulch skrev:Synes det hadde vært en idè å definere camping jeg også. Jeg er ikke noen stor CS'er, men har spillt det litt. Å campe er runde etter runde bare å sitte på samme plass (eller bytte mellom noen få plasser). Viktig er det at f.eks hvis du skjønner en vei CT alltid stormer så er det ikke camping å sitte i bakhold der en runde eller to. Det er bare taktikk. Smarte CTs vil da skjønne at de må gjøre jobben på en anerledes måte. Jeg vil heller ikke kalle det camping f.eks at Terror stiller seg opp i "faste" posisjoner i garasjen på cs_siege. Et godt organisert CT lag med flash og røyk grantater skal ikke ha så store problemer med å ta T dersom de blir for stasjonære. Quote: En GOD camper vil jeg påstå area-camper som dere sier. Det er jo det som er mest effektivt. Flytte seg rundt, slik at motstanderene ikke klarer å gjette hvor du er hver gang. En camper imho er en lamer, men de er ikke noe særlig problem. Bare utfører missionet og gir **** i camperen. Jeg gidder aldri drepe personer hvis ikke jeg må. Quote: Camping er hvertfall ikke når du hører noen bak deg og du gjemmer deg bak et hjørne for å vente på ham Der må jeg være enig. Lyden er halve opplevelsen :wink: Neida, kanskje ikke, men det virker som om noen bare løper en fast løype og skyter når de ser noen. Slikt går ikke. Å høre etter andre og ikke lage lyd selv er ekstremt viktig. Quote: Personlig så ville jeg aldri spillt på en server med en slik anti-campe-mod. Det er bare irriterende. Jeg vil heller ikke spille på en slik server, men det er nå så mange CS servere at noen "ikke standard" servere er helt ok. Veldig greit f.eks at de som hater awm kan spille på servere hvor awm ikke er tillatt. Quote: Foresten, er AWP'en det våpenet som smeller vanvittig høyt?! (eller/og den auto-sniper-rifle-saken?) AWM/AWP er det som smeller vanvittig høyt ja. Du er aldri i tvil om at det er AWP når du har hørt det nei. Lydfila er btw ../cstrike/sound/weapons/awp1.wav Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 Quote: Mulch skrev (2002-05-06 20:43):Personlig så ville jeg aldri spillt på en server med en slik anti-campe-mod. Det er bare irriterende. Det blir for fasistiske regler, storebror ser deg opplegg >:| Poenget med hele serveren er at folk ikke skal ha muligheten til å campe på en plass hele tida og skyte alle som kommer forbi. Mao. så er det en måte å forebygge all den campinga som cs 1.4 oppmuntrer til. At reglene kan bli litt fasistiske er bare bra (ikke hvis det blir så ille som cs.iso.no!). Jeg sier dette fordi det presser alle til å storme og dermed blir det et helt annet gameplay. Hvor fasistisk jeg skal bli er enda usikkert, men jeg skal ikke slappe folk uten grunn eller være helt nazi. Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Noen her som lurte på definisjonen av camping. Å kalle taktisk venting for camping er tull. Camping er å oppholde seg på samme sted i lang tid, og å vente på vilkårlige forbipasserende. Det siste er en uting, og de som gjør det burde selvsagt øyeblikkelig sparkes fra enhver server. Ettersom jeg til nå mest har sett forslag som rammer taktiske spillere også har jeg følgende forslag: Sett en relativt høy tidsgrense på eventuelle skade-etter-tid-stille - greier, og kompanser heller med ett større område som man regnes for "stille" innenfor. Ellers kan man jo øke skaden og senke tidsgrensen ettersom tiden går utover i rundene... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 vel.. det er jo litt trist at det er så mange campinghatende cs-spillere, siden spillet faktisk består av et angripende lag og et forsvarende lag. forsvarerne skal innta artige posisjoner som gjør det vanskelig for angriperne å oppnå målet sitt, enten det er å sprenge kasser i fillebiter, eller redde gisler. å avgrense områdene angriperne kan bevege seg på ved å ha en 5-manns eksekusjonspeletong med awp'ere er da en særdeles effektiv måte å gjøre dette på. kall det feigt, men forsvarerne har (som oftest) ikke noen intensjoner om å gjøre jobben lett for angriperne. Lenke til kommentar
joac Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Quote: On 2002-05-06 21:03, Anders Leipsland skrev:AWM/AWP er det som smeller vanvittig høyt ja. Du er aldri i tvil om at det er AWP når du har hørt det nei. Lydfila er btw ../cstrike/sound/weapons/awp1.wav Apropos det så ble romkameraten min litt gretten da jeg ifjor byttet ut AWP/M lydfilen med litt kurauting.. Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Neida, men det er fullt mulig å gjøre dette uten å campe. Nå vil jeg understreke at det er en stund siden sist jeg spilte, men ettersom jeg husker det var de fleste kartene slik at man måtte skynde seg for å få kontroll over strategiske posisjoner... Dermed forløp rundene seg ofte slik at alle løp som gale, kom seg i posisjon, satte seg ned, skjøt noen skudd, løp til neste posisjon, osv.... Om brettene fortsatt er slik, og reglene ikke totalt snudd på hodet, vil jeg tro at virkelige campere (altså folk som IKKE bare setter seg ned for at kulene skal ha en sjanse til å treffe noe som er mer enn 20 cm fra nestippen....)sjeldent vil gjøre det altfor skarpt. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 vel, dessverre er det blitt sånn (iallefall på cs.belligero.com hvor jeg spiller 99% av tiden) at ingen prøver å gjøre jobben sin (bombe eller redde gisler). på de_maps sitter T seg som oftest ned på sin side og venter på utålmodige CT'er. fryktelig irriterende, men som oftest blir de også knust totalt. har forøvrig hatt et par ekstremt tilfredsstillende CT-rush på dust.. 16 CT'er stormer ut av gangen med våpenene på full auto og meier ned alt som er av campende T'er i spawn. :wink: Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Vel, det er jo en fordel om motstanderne ikke veit hvor du er, og da lønner det seg å bevege seg... Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 med awp er det fordel at folk vet hvor du er - de holder seg unna, gjør de ikke det plukker du de ned så de holder seg unna neste gang Lenke til kommentar
Toa Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Herregud jeg er glad jeg ikke er CS spiller. Så mange tåpelige problemer dere har.... :/ Lenke til kommentar
Fuz Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Campingliv - iført grilldress og AWP... Noen ganger er camping nødvendig - dersom du er CT og finner bomben, er det bedre å campe (strategisk vente) ved den, enn å virre rundt brettet på jakt etter fi. Fordelen med vanecampere er at du vet hvor du finner dem. I de fleste CS brett er det jo minst to veier inn/ut, så det gjelder jo bare å variere angrepet sitt. Team arbeid er jo også en fordel... Det er mange måter å ta seg inn på en AWP camper - smoke og flash, og unngå å gå i rett linje... Selv gir jeg f. i stats, og ofrer meg selv villig vekk for at andre skal kunne ta ut skurken som skyter etter meg. Det som irriterer meg med AWP er at det tar urealistisk kort tid å gå inn/ut av scope og rekylen burde også flytte siktepunktet slik at man må sikte inn igjen etter å ha fyrt av. Selv synes jeg faktisk at FF bør være på. Jeg spiller ofte på danske servere hvor dette er ganske vanlig. Scripting sørger for at TK / TD duster forsvinner rimelig fort. Jubii har automatisk anrop til Admin som kommer inn og sjekker hvis det er for mye TK eller TD. Fordelen med FF er at man faktisk må sjekke hva man skyter på, og det setter ned tempoet littegrann. En fordel for oss som har vokst av oss kvikksølvrefleksene. I det siste har jeg spillt mye SoF2 demo, og jeg må si at Elimination / Infiltration mode er vel så morsomt som CS. Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 det er gøy og være igjen mot en awp'er.. da er det skill og flaks på begge sider - men når man er CT på italy og stormer huset, da vet en at en blir tatt med awp når en går ut den siste døren, smoke og flash hjelper lite der. og da er det jo ingen som går ut der, det samme gjelder en del andre steder også, awp forhindrer angrep og raske kamper. jeg voter alltid for at awp skal være av, men blir den på så bruker jeg den selv - den er en del av spillet selv om jeg ikke liker det, og da er det bare og finne seg i det eller finne ett annet spill. håper corleone lager seg den campefrie serveren. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 Quote: psilocybe skrev (2002-05-07 01:04):vel.. det er jo litt trist at det er så mange campinghatende cs-spillere, siden spillet faktisk består av et angripende lag og et forsvarende lag....å avgrense områdene angriperne kan bevege seg på ved å ha en 5-manns eksekusjonspeletong med awp'ere er da en særdeles effektiv måte å gjøre dette på.kall det feigt, men forsvarerne har (som oftest) ikke noen intensjoner om å gjøre jobben lett for angriperne. Jeg spillet CS for å drepe, ikke for å hele tiden plante bomer eller redde gisler. Det er drepinga som er gøy! Ikke det at jeg ikke planter bomber eller redder gisler, men det kommer som oftest i andre rekke. Quote: [email protected] skrev (2002-05-07 11:37):Campingliv - iført grilldress og AWP... Quote: Team arbeid er jo også en fordel... Det er mange måter å ta seg inn på en AWP camper - smoke og flash, og unngå å gå i rett linje... Selv gir jeg f. i stats, og ofrer meg selv villig vekk for at andre skal kunne ta ut skurken som skyter etter meg. That's the spirit! Det er slik som gjør lagene gode :smile: Quote: Det som irriterer meg med AWP er at det tar urealistisk kort tid å gå inn/ut av scope og rekylen burde også flytte siktepunktet slik at man må sikte inn igjen etter å ha fyrt av. Her burde CS-teamet virkelig lære av DOD-teamet! Bare se hva som skjedde med sniperen i DOD 2.0. Nå krever det skills for å drepe med den. Jeg har respekt for de som dreper med sniper. Dreper de meg så fortjener de hvirkelig det killet! Quote: Selv synes jeg faktisk at FF bør være på. Jeg spiller ofte på danske servere hvor dette er ganske vanlig. Scripting sørger for at TK / TD duster forsvinner rimelig fort. Jubii har automatisk anrop til Admin som kommer inn og sjekker hvis det er for mye TK eller TD. Fordelen med FF er at man faktisk må sjekke hva man skyter på, og det setter ned tempoet littegrann. En fordel for oss som har vokst av oss kvikksølvrefleksene. Jeg liker ikke ff fordi at mange bare skyter bort 80 hp, og så lar deg gå. Dette skjer ofte i begynnelsen, og jeg vet at de gjør det på ren jævelskap! Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 en ting jeg hadde tenkt på var kortere runder, kanskje 1 minutt? slik at man nærmest må kamikazere seg selv for og ha håp om og rekke oppdraget i tide. du må ha fy_iceworld på serveren din, det er den eneste campefrie banen jeg vet om. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 Quote: El_PoLLa skrev (2002-05-07 18:21):en ting jeg hadde tenkt på var kortere runder, kanskje 1 minutt? slik at man nærmest må kamikazere seg selv for og ha håp om og rekke oppdraget i tide.du må ha fy_iceworld på serveren din, det er den eneste campefrie banen jeg vet om. Har ikke prøvd den. Skal se på saken :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Quote: On 2002-05-07 17:09, Corleone skrev:Jeg spillet CS for å drepe, ikke for å hele tiden plante bomer eller redde gisler. Det er drepinga som er gøy! Ikke det at jeg ikke planter bomber eller redder gisler, men det kommer som oftest i andre rekke. hmm, det er faktisk ingenting som fryder meg mer enn å redde gislene eller få bomba målet uten å ha drept en eneste fiende. Da har du nemlig lurt fienden så inni granskauen. Quote: Jeg liker ikke ff fordi at mange bare skyter bort 80 hp, og så lar deg gå. Dette skjer ofte i begynnelsen, og jeg vet at de gjør det på ren jævelskap! uff, slikt er lamt, men heldigvis veldig sjeldent. Hvertfall på de FF:ON serverne jeg spiller på. En del servere har også en "maks team attack" grense slik at du ikke nødvendigvis må drepe noen på laget ditt for å bli kicka. Quote: forsvarerne skal innta artige posisjoner som gjør det vanskelig for angriperne å oppnå målet sitt, enten det er å sprenge kasser i fillebiter, eller redde gisler. å avgrense områdene angriperne kan bevege seg på ved å ha en 5- manns eksekusjonspeletong med awp'ere er da en særdeles effektiv måte å gjøre dette på. Er helt enig i at CS er et angripe/forsvars spill. Det kan jo virke kjedelig, men det geniale med CS sine baner er at de fleste er bygd opp slik at angrep ofte er det beste forsvaret. En variasjon er selvsagt det beste :smile: Forøvrig en ting med storming, det finnes ikke noe mer irriterende enn stats horer som "halv stormer", for å ikke bli drept selv. Storm angrep fører som regel til at noen må dø. Plagsomt med alle feiginene som tenker STATS STATS STATS. Hvem har ikke vært i en skyteduell og så kommer en lag"kammerat" og skyter fienden rett etter at du har dødd? Quote: en ting jeg hadde tenkt på var kortere runder, kanskje 1 minutt? slik at man nærmest må kamikazere seg selv for og ha håp om og rekke oppdraget i tide. off, nei. Det favoriserer camping til tusen. Terror har ikke sjanse til å plante bomba på 25 sekund. Og CT kan hvertfall ikke redde gislene på så kort tid. Men uansett om du øker tiden litt så vil for lave rundetider føre til at noen taktikker blir favorisert framfor andre. Tror vi skal innse at CS kan spilles på forskjellige måter som ikke er lame. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Det feigeste som går ann er å ha en awp, sette seg ned i et hjørne og bare vente på at forbipasserende. MEN: spiller man f.eks ct på dust så må det for **** meg gå ann å bruke awp på på den "hylla" ved enden av tunellen. Men å sitte og vente på at det skal komme en, det er feigt! Hørt om å forandre taktikk hvis du møter en awp-hore et spesielt sted over flere runder? Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 det som plager meg med storming er at jeg sier storm og alle svarer ok, roger that osv, så av en eller en annen grunn så er jeg først i rekka hver gang, jeg dreper 0/2 stk og dauer og ser jeg bak meg og der var det visst ingen . det er ingen som vil storme først, ingen som vil være nr.2 eller nr.3 i rekka, få som vil være nr 4 osv - alle vil være sistemann ut :smile:. og da skjer det lite når en sier storm og springer ut (har roet meg med det nå). det som hadde vært bra var om f.eks. alle fulgte etter han med høyest stats eller han som var først i rekka, de som går høyre går etter han som er først der og de som går venstre dilter etter han som er først der. det er nærmest umulig å organsiere noenting på public servere, men på lan så kan ting fort blir veldig gøy med taktikk og lumske snikangrep osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå