Gå til innhold

Project anti-camp CS 1.4

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å sette opp en CS server hvor jeg skal prøve å forebygge camping. Høres kanskje ut som jeg tar meg vann over hodet, og det gjør jeg sannsynligvis :smile:

-Jeg har spillt på servere som har et script eller.no som gjør at hvis en står for lenge i ro, så mister man helse. Dette hadde jeg tenkt å bruke. Noen som vet hva det heter og hvordan det fungerer?

-AWP er et meget omdiskutert tema her, men dere som krangler om dette hele tida: Back off!!! :evil:

Hvis dere skal si noe så være kort og saklig, og kom med argumenter!

Jeg hadde tenkt å sette begrensning til to AWP'ere per lag. Går det an? Evt. banne AWP...

-Hvilke anti-cheat programmer fungerer bra?

-Hvor stor båndbredde trenger jeg til 24 spillere? Har 2mbit SDSL (full duplex) men kan ikke ta all båndbredden siden jeg deler den med noen andre

Har dere noen andre forslag så ikke være redd for å komme med det :smile:

[ endret av Corleone den 2002-05-05 20:36 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

fat_guy skrev (2002-05-05 20:48):

Vel det er forskjell på sniping og camping. Men dette tids greiene tar kverken på begge.

Ja det er et problem, men snipere kan være litt i bevegelse hele tida, ellers så camper de jo!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-05 20:50, Corleone skrev:

Quote:

fat_guy skrev (2002-05-05 20:48):

Vel det er forskjell på sniping og camping. Men dette tids greiene tar kverken på begge.

Ja det er et problem, men snipere kan være litt i bevegelse hele tida, ellers så camper de jo!

vel, isåfall burde du ikke sette tids frista så veldig lavt (min. 15-30sec).

Lenke til kommentar

Jeg spilte på en server der det var en slik greie at hvis jeg stod for lenge i ro ble man bare hevet rundt om til et annet sted. Utrolig kjipt synes nå jeg. Ikke en server jeg fortsatt å spille på men lykke til. La bare ikke tiden være for kort...

Lenke til kommentar

awp forhindrer storming og angrep veldig effektivt - om dette er bra eller ikke er vel opp til den enkelte? jeg liker og være i action fremfor og vente på den, men med awp blir det litt for mye av ventinga. en sniper og campefri server med maks 2 awp'ere per lag? dette fortjener du nobels fredspris for :smile:

awp_map er det brettet der awp er veldig morro.

Lenke til kommentar

Quote:

Roamer skrev (2002-05-05 22:07):

Hva er AWP?

Også kalt AWM. Skjønner egentlig ikke hvorfor den kalles AWP siden det ikke står noen plass i CS (som jeg har sett). Uansett så er det ei elefantrifle som stort sett dreper på ett skudd. Kalles også Magnumrifle...

Perfekt for camping!

Lenke til kommentar

Quote:

fat_guy skrev (2002-05-05 20:54):

vel, isåfall burde du ikke sette tids frista så veldig lavt (min. 15-30sec).

Quote:

Smyagol skrev (2002-05-05 21:10):

Jeg spilte på en server der det var en slik greie at hvis jeg stod for lenge i ro ble man bare hevet rundt om til et annet sted. Utrolig kjipt synes nå jeg. Ikke en server jeg fortsatt å spille på men lykke til. La bare ikke tiden være for kort...

Ja jeg vet dette da jeg også har spillt på den serveren. Den heter cs.iso.no. Problemet der var at de hadde alt for kort tid en kunne stå stille. Når jeg ble skutt og "stunna" så tapte jeg i tillegg helse pga. at jeg ikke klarte å gå fremover. Dette går ikke an, så jeg tenker at jeg blir å gi en viss tid før at en mister helse. Det går også an å forhindre at folk går i ring og dermed ikke taper helse, ved at en taper helse hvis en holder seg innenfor et bestemt område hele tida, men dette er jeg veldig usikker på.

Adminene på cs.iso.no er også veldig maktsjuke, noe du fikk føle Smyagol. Jeg har også merka deres "vrede" :smile: De kverker de de føler for, og de som er for gode og dreper adminene :evil:

Lenke til kommentar

Og så var det denne diskusjonen igjen da.

synes den er like dum hver gang. for det første hva er camping?

Er det å vcampe hvis man spiller taktisk på denne måten. Man går(ikke løper) for å vøre så lydløs som mulig, når man hører noen som kommer den veien man er på vei så setter man seg ned og venter til fyren kommer løpendes rundt hjørnet før man plaffer han ned. er det camping? i mange tilfeller vil man bli beskyldt for å campe.

Hvis man ikke vil spille litt taktisk hvorfor ikke spille unreal eller quake spilla der kan man storme og skyte vilt.

Du vil aldri se at terrorister eller antiterrorister stormer en bygning og hopper rundt omkring som vårkåte kenguruer. det blir for dumt. Og er AWP så sinnsykt som alle vil ha det til. Man må ha skills for å virkelig herje med den.

MEN først må folk bli enige om hva er camping.

noen forslag er det som jeg beskrev eller hva mener folk?

Lenke til kommentar

HEY! Hvem putta ti øre på deg da?

Jeg har et godt råd til deg: liker du ikke det jeg har tenkt å gjøre så ikke spill på servern min. Bare kutt ut å post all den dritten i denne tråden! :evil: Det var faktisk meninga at den skulle være til for forslag om hva jeg kunne gjøre på servern. Håper ingen idioter finner på å svare på den posten, for så å starte enda en idiotisk camper-diskusjon som det finnes mange av her på forumet.

Lenke til kommentar

Quote:

Crashloop skrev (2002-05-06 06:29):

Hvis man ikke vil spille litt taktisk hvorfor ikke spille unreal eller quake spilla der kan man storme og skyte vilt.

Jeg kan love deg at det er en god del taktikk i Q3 og UT! Men jeg vil spille CS, og vil ha litt kjappere runder, og mye mer action. Derfor er denna tråden laga.

Lenke til kommentar

Sier ikke at det ikke er taktikk i q3 eller ut, men det som er der er at der har man endel andre våpen som gjør det mindre attraktivt å campe og. Hadde man hatt bazooka i CS så hadde det nok ikke vært mange som campa. CS er et veldig campervennelig spill, men det jeg fortsatt mener er et viktig poeng til deg er hvordan skal du definere hva som er camping. Hvor lenge skal man sitte rolig før man tar skade av det.

Men skal du fjerne camping så bør du fjerne alle sniper våpnene. et problem du aldri blir kvitt er folk vil alltid campe med alle slags våpen. uansett sniper eller ikke, men skade er en ting du kan bruke, men det kan også slå andre veien. hvis en som spiller får en telefon og må gå fra så vil jo han også ta skade selv om han ikke camper osv. Det kan være kjipt for de som spiller, ikke sikkert de bryr seg om det. Men hvem vet. :grin:

Lykke til med serveren i alle fall, hvis du greier å få det til så gi beskjed på forumet da.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-05 23:44, Corleone skrev:

Quote:

Roamer skrev (2002-05-05 22:07):

Hva er AWP?

Også kalt AWM. Skjønner egentlig ikke hvorfor den kalles AWP siden det ikke står noen plass i CS (som jeg har sett). Uansett så er det ei elefantrifle som stort sett dreper på ett skudd. Kalles også Magnumrifle...

Perfekt for camping!

Fordi den i de tidlige beta versjonene av CS (noe feilaktig) hadde navnet AWP...

Ellers bør jo folk få lov til å gjøre hva de vil på serveren sin, men det høres ut som du er mer mot sniping enn mot camping, og da er det vel likegreit å si det.

CS er jo i utgangspunktet ment som et taktisk lag-spill hvor man på best måte utnytter de mulighetene som spillet gir. Så hvis man har en kraftig sniper rifle er jo det lureste å finne seg en eller helst flere gode lokasjoner, og overvåke derifra, for så kanskje å flytte seg etter at man har skutt, hvis man har blitt oppdaget.. Dette er ikke camping, bare referert til som camping av spillere som ikke helt liker at man spiller spillet taktisk..

Camping er når noen gjemmer seg unna på steder der de ikke har sjangs til å fullføre, eller hjelpe til å fullføre objektivene for laget sitt og venter der inntil fornuftige sjeler kommer for å lete.

Men igjen, det er din server. Du bestemmer :wink: Lykke til med adminmod

[ Denne Melding var redigert av: joac på 2002-05-06 11:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:

joac skrev (2002-05-06 11:24):

...det høres ut som du er mer mot sniping enn mot camping, og da er det vel likegreit å si det.

Altså, campere sniper jo også. Det går inn under kategorien area-camping og er ikke halvparten så feigt som vanlig camping (gjemme seg og vente til noen går forbi).

Quote:

CS er jo i utgangspunktet ment som et taktisk lag-spill hvor man på best måte utnytter de mulighetene som spillet gir. Så hvis man har en kraftig sniper rifle er jo det lureste å finne seg en eller helst flere gode lokasjoner, og overvåke derifra, for så kanskje å flytte seg etter at man har skutt, hvis man har blitt oppdaget.. Dette er ikke camping, bare referert til som camping av spillere som ikke helt liker at man spiller spillet taktisk..

Camping er når noen gjemmer seg unna på steder der de ikke har sjangs til å fullføre, eller hjelpe til å fullføre objektivene for laget sitt og venter der inntil fornuftige sjeler kommer for å lete.

Som jeg allerede har sagt så ønsker jeg kjappere runder og mer action enn det man finner ellers på servere rundt om kring. Jeg synes det er helt greit at noen har AWP og dekker kameratene som stormer. Perfekt til bla. dust. Det er når et helt lag ligger i skjul med hver si rifle at det begynner å bli latterlig. Jeg har den oppfatningen at en med AWP ikke skal være alene og være mer i bevegelse, men det er nå min mening :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt meg så mye på cs'ere, Jeg mener de sier at spill som UT,Q3,Q2 blir for urealistiske og bare kjedelig i mp. Så dere finner dere et ræva mod som heter CS og begynner å spille det. I CS er det lagt vekt på realisme.

Jeg spiller quake, må innrømme det, og jeg må si at jeg har vel etter nesten 5 år i genren blitt ganske auto programmert med camping suX osv. Men dere som liksom søker realisme godtar ikke at folk spiller defansivt/feigt. I quake er hvertfall reglene for god oppførsel satt og det er den eneste som trengs, mens dere stresser verre ;D

Forøvrig synes jeg cs er ganske morsomt en gang iblandt, men vil anbefale alle som vil ha litt mere fart å prøve Action Quake 2. cs er for fjortiss til at man kan bruke mer enn 30 mins på det :smile:

Lenke til kommentar

det jeg ikke liker med awp er at den er så overlegen. en vet alltid hvor det står awp'ere, og en holder seg jo unna de stedene - hvis en ikke klarer og løpe frem, sikte på hodet til awp'eren med ak eller colt og treffe hodet før awp'eren klikker på museknappen og dreper deg.

awp forhindrer angrep fordi folk vet at det ikke nytter og storme imot det, noen synes dette er bra, men jeg liker og være i action bedre enn og vente på action, så jeg gleder meg til og spille på serveren din corleone, sikkert noen av vennene mine også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...