Cy_19 Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Kjapt spm: Er det mulig (på et enkelt vis) å gjennopprette slettede partisjoner på en harddisk? Jeg har ved et uhell mistet alle partisjoner på mine 2 disker.... Se forøvrig tema http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=289299 Disk 1: 160 Gb S-ATA, 2 partisjoner, C-disk (60 Gb) og D-disk (100 Gb) Disk 2: 160 Gb S-ATA, 1 partisjon, F-disk (160 Gb.) C-disken med winXP trenger egentlig ikke reddes, men jeg skulle SVÆÆÆÆÆRT gjerne ha reddet dataene på D og F-disken...!!! Når jeg prøver å kjøre Rescue fra CD-ROM sier den at den ikke finner noen disker. Det eneste som virker fra CD-rom er ny installasjon, og da kommer den opp med at disken er upartisjonert...!!! Dette skjedde altså pga at jeg gikk inn i RAID oppsettet og definerte RAID...!!! Ihvertfall en advarsel til andre "noviser" som evt måtte prøve seg... Men altså; noen tips? Kan dette reddes vha Partition Magic? Ser på nettet at firma som http://www.ibas.no/ og http://www.vogon.no/ kan fikse slike ting.... Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Har ikke testet det selv ennå, men fant fram dette for å fikse partisjonene til en kamerat. TestDisk Tool to check and undelete partition Works with the following partitions: - FAT12 FAT16 FAT32 - Linux EXT2/EXT3 - Linux SWAP (version 1 and 2) - NTFS (Windows NT/W2K/XP/...) - BeFS (BeOS) - UFS (BSD) - NSS (Netware) - ReiserFS Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 se om du finner noe slikt på partition magic Lenke til kommentar
Cy_19 Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Takk for hjelpen så langt. Skal sjekke ut mulighetene på både Partion Magic og TestDisk. Dette er jo noe som må virke under boot, da maskina selvfølgelig ikke starter opp i windpows. Noen som har erfaring med TestDisk? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 sjekk også get data back Lenke til kommentar
tthrmer Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hei, du burde se på www.acronis.com og få tak i programmet deres som heter Recovery Expert. Den er nettopp laget til det formålet. Forøvrig så har de meget solide programmer som gjør jobben til en lek, særlig når du skal migrere til en ny disk. Tror at du vil like det du ser! Ha det så lenge... thrmer Lenke til kommentar
Cy_19 Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Fantastisk program!!! Har fått testet ut Acronis RecoveryExpert nå, og det fant og gjennopprettet alle partisjoner uten problem!!! Vha programmet kunne jeg lage en Acronis RecoveryExpert boot-CD, og den startet automatisk en scan av alle diskene den fant, og kom opp med de slettede partisjonene, og spørsmål om man ville gjennopprette de... Et søk på 160GB harddisk to i underkant av 2 timer, men det var det verdt!!! Takk til thrmer for tips!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå