Gå til innhold

windows booter med 2 stk. instalasjon og vanlig

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har xp pro. og når jeg booter , står det at jeg kan velge mellom, og starte xp, og velge installasjon for xp.. hvordan kan jeg fjerne den..

jeg prøvde og installere xp på nytt en gagn.. også avbrøyt jeg.. og nå ligger den i oppstart først på lista..

hjelp?? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt dette. Du har et problem med boot.ini filen, hvor det har blitt lagt til et valg om å installere XP i tillegg til å starte XP. Så anbefaler alle deg å åpne msconfig, noe som er helt feil - så sier du at du fikk løst problemet???

Det som virkelig kunne løse problemet var å åpne boot.ini-filen, f. eks i Kontrollpanel ->System ->Advanced ->Startup and recovery. Også fjerne den linjen som ble lagt til da du begynte på en ny installasjon. Boot.ini skal se slik ut hvis du kun har WinXP Pro:

[boot loader]

timeout=1

default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Lenke til kommentar
I MsConfig har man en fane som heter "Boot.ini" eller noe hvor man kan endre på det som står der via knapper som "Fjern", "Sett som standard" og lignende.

Det er ikke noen fane hos meg (XP pro) i msconfig, som heter "boot.ini" - eller noe med "boot". Derfor trodde jeg du rådet fyren til å redigere bootloaderen i "startup" i msconfig, der hvor man velger oppstartsprogram i Windows.

Hvordan finner du boot.ini i msconfig, jeg leter og leter, men finner den ikke. Er jeg helt blind eller? :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...