Gå til innhold

trøbbel med ny data!

Itw

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har akkurat montert inn nytt hk, cpu, ram og skjermkort i dataen, men der kom også problemer.

For vist jeg skal restarte så kommer ikke maskinen på igjenn, eller maskinen går men får ikke noe bilde på skjermen.

Og hører heller ikke noe pip att den er kommet på igjenn, men viftene surrer.

Har i maskinen:hk epox ep-8krai

ram 333mhz samsung

amd athlon xp 2600 thorunghbred

radeon 9800se

2stk cd rom

2stk hdd

psu 360watt

Får og få maskinen til og starte igjenn så holder det ikke om jeg holder knappen inne til den skrur seg av og att jeg da trykker den inn igjenn for bildet kommer ikke da heller eller pip, men viftene begynner og surre.

For og få maskinen på igjenn må jeg skru av bryteren på psu'en i 4-5sekunder også skru på og da funker alt....

Noen forslag til løsning?

På forhånd takk for hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde lignende problem før Bios oppdatering - d.v.s. selv etter at samtlige hk- og skjermkort-drivere (til MSI edit: 875P Neo-fis2r) var påplass, jeg måtte nappe ut strømkabel og tømme kondensatorer med et ekstra trykk av/på for å laste windows med strøm tilkoblet. Ellers ble den bare stående å fryse på biosbildet.

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Jeg byttet PSU for noen uker siden. Det var litt trangt der diskettstasjonen var så jeg kunne ikke se den men koblet strøm til det som skulle ha strøm.

Da jeg skulle slå på maskinen ville den ikke starte opp. Husker ikke helt om viftene gikk men måtte slå av med powerknappen på psu for at den skulle starte igjen.

Da jeg koblet bort alle strømkontaktene igjen oppdaget jeg at jeg hadde koblet strømkontakten til diskettstasjoen feil vei(visste ikke at det gikk :blush: ). Når jeg fikk koblet denne rett fungerte alt igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...