TerjeJensen Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 hei. jeg har en vanntank jeg har puttet min Nova vannpumpe oppi, men det som er problemet er at pumpen overfører vibrasjoner til glasset som da viderefører vibrasjoner til kabinettet som da gjendanner støy! :sad: noen bra forslag til støydemping av dette? mvh Terje Lenke til kommentar
diste Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Legg en gummi matte under, jeg har en bit fra et sitte underlag (sånn man har med på tur :]), det demper bra. Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 vel, det dyreste (tror jeg) og det beste ville vært å lage en tank av cu eller alu. (blir kaldere da, og mindre støy)men hvis du skal ha en enkel løsning kan du ta og lage en slik hdd oppheng for vanntank eller pakke hele greia i skumgummi . Eller støy dempe kassa (blir stillest da). eller støydempe tanken, begge ved å bruke støydempingsmatter. Det er så mye du kan finne på å gjøre for å støydempe slipp fantasien løs. Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Heng pumpen i strikk inne i tanken Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Lag noe som virker på samme måte som spikes til høytalere. De trenger ikke være så spisse, selv om det selvfølgelig er en fordel. Men lim f-eks fast 4 små muttere under tanken, og sett tanken på noe støydempende materiale, som anbefalt over. Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 jeg hadde akkuratt samme problemet.. hvis du har sett nova pumpen så vet du at den ikke kan henges i en strikk! mye lettere å bare legge en matte under.. f.eks som ett sitteunderlag som en her har gjort..:smile: etter at jeg gjorde det ble all støy borte.. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Nå kan du angre på at du kjøpte kraftig pumpe :razz: mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå