Gå til innhold

Hjemmelaget musematte i plexi.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tatt fra howstuffworks.com

# A USB cable has two wires for power (+5 volts and ground) and a twisted pair of wires to carry the data.

# On the power wires, the computer can supply up to 500 milliamps of power at 5 volts.

usb.gif

Inside a USB cable: There are two wires for power -- +5 volts (red) and ground (brown) -- and a twisted pair (yellow and blue) of wires to carry the data. The cable is also shielded.

Endret av henrikw
Lenke til kommentar

er ikke det nei.

att fra howstuffworks.com

# A USB cable has two wires for power (+5 volts and ground) and a twisted pair of wires to carry the data.

# On the power wires, the computer can supply up to 500 milliamps of power at 5 volts.

**bilde**

Inside a USB cable: There are two wires for power -- +5 volts (red) and ground (brown) -- and a twisted pair (yellow and blue) of wires to carry the data. The cable is also shielded.

takker. det var no slikt jeg tenkte på. skal lage musematte av plexi og skal da ha en led eller to inni der.

kan sikkert poste noen bilder.

Lenke til kommentar

jeg opna usb kablen min nå. der er det en rød, sort, hvit og grønn kabel. altså ikke slik som på bildet.

det er da slik at det er den røde(+5v) og den sorte(jord) som jeg skal bruke?

edit: er det slik at det lengste beinet på led'n som er + ?

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

her er da resultatet.

jeg måtte lakke den sort pga. at min optiske mus ikke likte "frozen" plexi. men jeg la igjen en kant av plexi slik at det ville lyse langs kanten.

men tror at mine leds osm går på 3,3v ble får svakt. tror jeg kjøper meg en slik om en stund: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBLL3BL

miniP101004367330.JPG

miniP101004157772.JPG

tok nærbilde av leds, pga at de var for svake til å belyse mer en det jeg tok bilde av, slik som jeg nevte tiligere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...