Theo343 Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Jeg har en gammel AMD900(t-bird) med AGP4x og et GF2U kort. Jeg lurte på å kjøpe et R9600 128 kort å sette i denne. Men vil det ha noen reell virkning? PC'en i seg selv er faktisk sprek og supertuna til å være en så "avleggs" pc, men spørsmålet er om jeg kan hente det siste lille ekstra for å klare å spille en del nyere spill. Klarte faktisk å kjøre FC demoen flytende med bra"moderert til grei kvalitet hehe:-)" kvalitet på GF2U kortet. Et spill jeg tenkte på er The Sims 2, som virker veldig krevende... Endret 31. august 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Det vil nok hjelpe en del, ja..... Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Du vil garantert få problemer pga CPU selv om du bytter ut skjermkort. Synes det er rart du kan kjøre FarCry smooth med "bra kvalitet" på den haugen der. Du kan umulig ha samma krav til kvalitet som mange andre. Personlig synes jeg det gikk tidvis hakkete på min maskin, som heller ikke er state of the art, men mye kjappere enn din... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Det blir uten tvil en viss flaskehals i resten av systemet, men du vil uansett få godt utbytte av et nytt skjermkort. Egen erfaring tilsier det i hvertfall: Oppgraderte fra et savage 4 til GF4 ti4200 på en AMD Duron 800 (AGP 4x). 3D-mark 2001-resultatet økte fra ~1000 til ~7000, så jeg var fornøyd med oppgraderingen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Du vil garantert få problemer pga CPU selv om du bytter ut skjermkort. Synes det er rart du kan kjøre FarCry smooth med "bra kvalitet" på den haugen der. Du kan umulig ha samma krav til kvalitet som mange andre. Personlig synes jeg det gikk tidvis hakkete på min maskin, som heller ikke er state of the art, men mye kjappere enn din... Handler om å bruke det man har, kan når som helst sette opp en maskin som fliser det meste, men prioriteringer . Jeg har en Sony trinitron 19" med meget bra bildekvalitet og jeg kjørte vel FC demoen i 1024*768. Jeg hadde selvfølgelig ikke på alt det ekstra greiene som GF2U kortet ikke støttet, men syntes alikevel det var overaskende pent og hadde ingen problemer med hastigheten. Løp igjennom hele demoen og raste rundt. Det overasket meg mildt sagt også.. Endret 31. august 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Det som hadde vært optimalt hadde vært å funnet det skjermkortet som gir best ytelse for pengen for en AMD900. En utrfordring til de som virkelig kan dette å komme med et godt forslag til skjermkort for denne maskinen hehe ;-) Et R9600 128 kort er sikkert overkill, men hvis det gir bedre ytelse i denne maskinen enn et R9200, så har det noe for seg.. Forslag? Endret 31. august 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Det må jo være noen der ute som har et gammelt kort liggende som du burde kunne kjøpe for en billig penge. Er jo mange som har oppgradert og jeg tror også et GF4 av en eller annen variant kunne gifortsatt håp for din gamle maskin. Så mitt forslag er å legge ut et "ønskes kjøpt" bud på en eller annen kjøp og salg side og spør om noen har et Radeon 9500/9600 eller Geforce4 kort som de kunne tenke seg å selge. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Oki så et GF4 kort vil være det som maks lønner seg på min gamle sliter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå