JohnRichard Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hei! Har som nevnt i tidligere innlegg at jeg er på vei bort i fra tables, og ønsker å kun bruke CSS til layout nå. Har fått ett lite problem. Dersom jeg spesifiserer høyde på en div (height: 50px;), men ønsker at skrifta skal vises nederst i denne - så får jeg ikke dette til. Har prøvd vertical-align: bottom; men det fungerte ikke. Med tables brukte jeg valign="bottom" Noen som kan vise meg fremgangsmåte på tilsvarende i CSS, gjerne med eksempel. Takk. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Vet ikke om dette funker som du vil, men du kan jo kanskje se litt her. Edit: Har ikke satt meg inn i top, left, bottom og right, men det ser kanskje ut som en dårlig løsning.. Endret 31. august 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Har testet flere varianet av position og bottom, hjelper meg ikke. vertical-align: text-bottom; fungerte heller ikke. Kan jo være noe rot med noe annet. Har lagt siden online, så kan dere se kildekoden(e) mine. link Endret 31. august 2004 av JohnRichard Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Vertical-align: fungerer bare på inline-elementer, derfor kan du prøve med display:inline; i tillegg til det du prøvde i stad. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Det gikk dårlig, men jeg bare jusket litt jeg. Satt inn <div style="line-height: 28px;"> </div> over elementet (<h1>), så ble ser det ut som jeg vil. Ikke en ryddig måte å gjøre det på men Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 vertical-align brukes til å bestemme den vertikale posisjonen til et inline-element på en linje, og til å justere tekst i en tabellcelle. For å få en div til å oppføre seg som en tabellcelle, er det mulig å legge til display: table-cell, men dette funker ikke i IE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå