Gå til innhold

Hvordan lage en fullgod logo?

Anbefalte innlegg

Å sette sammen en logo ble en større utfordring enn jeg trodde :p

Jeg bruker stort sett Photoshop/Image Ready i mine forsøk, men utfordringen som melder seg er størrelse. Logoen jeg skal ha er relativt liten, da den skal ha plass innenfor en normal internettbanner. Men jeg vil ha muligheten til å lage den større eller for den saks skyld mindre, uten at jeg behøver å gå på arbeidet på nytt.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå i butikken. Kjøp en frukt. Anbefaler appelsin. Gå ut i hagen. Plasser appelsinen på gresset. Hent et digitalt kamera. Legg kameraet på gresset. Pass på at linsa peker mot appelsinen. Beregn ca 60cm avstand mellom kamera og appelsin. Trykk på den største knappen du finner på kamerat. Spis appelsinen. Gå inn og plasser kameraet ved PCen. Overfør bildet til Photoshop. Les en tutorial om vektorer. Lag en vektor av gress + appelsin.

Kommer til å bli fint, men tar litt tid.

EDIT: Leif.

EDIT 2: Legg på tekst om du vil.

Endret av CobraM
Lenke til kommentar

LOL :roll:

Det er nesten akkurat som jeg gjort så langt (men ikke med appelsin, selv om det hørtes godt ut). Det jeg egentlig lurer på er hvordan vi går fram etterpå.

Jeg har hørt at man skal ha vektorgrafikk, og er det GIF? Uansett, så kan jeg ikke forstørre logoen uten at den ser ut som en bydel fra oven. Og det trodde jeg skulle være mulig med vektor...

Hva gjør jeg da feil?

edit: Eller for å si det på en annen måte. Om jeg lager en logo som er for liten/stor - hvordan kan jeg da få riktig størrelse med at strukturen best mulig ivaretas?

Endret av AK47
Lenke til kommentar

http://forum.hardware.no/index.php?showforum=215

---------------------

For å bruke vektor i PS kan du bruke verktøyene som ligger under de to knappene på verktøypalettene, henholdsvis en penn (Pen tool) og en strek (Line tool) som default.

CobraM: Den påstanden er jeg uenig i. Bruk Illustrator til vektorgrafikk. Om du ikke har møtt på noen begrensninger ennå, har du kanskje ikke jobba så utbredt med trykksaker ol. heller?

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...