August Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hei Nå har jeg fått 14000,- av jobben for å kjøpe meg ny bærbar, og valget står nå mellom disse to: Acer travelmate 6003 LMI eller Travelmate 4501WLMI. Problemet er at 6003 har integrert skjermkort, men 1400*1050 oppløsning mens 4501 har eksternt ATi radeon 9700 64 mb kort, men 1200*800 oppløsning Jeg skal jobbe mye med autodac, et teknisk tegneprogram, hvilken av disse to er da best? Finnes det noen alternativer i samme prisklasse som jeg burde vurdere? Mvh August Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 ati kortet jobber vel raskere i programmet ditt vil jeg tro.... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Ville gått for den med ati-kortet. Vet ikke hvor grafikk-krevende autodac er, men uansett ville jeg gått for den med ati-kortet. Husk på at integrerte skjermkort beslaglegger en viss mengde av hoved-RAMen til grafikkbruk. Hvis du f.eks har 256 MB RAM på maskinen og 64 av disse går til skjermkortet, vil man med litt enkel regning se at man sitter igjen med en maskin som jobber tregt i Windows XP og tunge programmer (som autodac). Lenke til kommentar
August Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Takk for svar. Det er bare jeg som reagerer på oppløsningen tydeligvis. Har jeg muligheten til å oppgradere minne på skjermkortet da? Synes 64mb høres litt tynt ut. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Høyere oppløsning er jo er fordel når man skal tegne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå