Zapchud Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Ja. Men vi kan si at det langt på vei er et problem på grunn av dårlige brukerrutiner og at man ikke er paranoid nok i utgangspunktet. Selv bruker jeg ikke antivirus-software, for jeg har aldri virus. Men dette er ganske off-topic. Hvorfor skal man måtte ha gode brukerrutiner og være paranoid når man bruker OS-et sitt? IMHO tyder dette på en betydelig svakhet. Svært mange brukere vet nemlig ikke hva som er gode brukerrutiner, og de er gjerne de som blir rammet. Så mens virus og snusk kan unngås på Windows, så er det fremdeles et betydelig problem for mange. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Ja. Men vi kan si at det langt på vei er et problem på grunn av dårlige brukerrutiner og at man ikke er paranoid nok i utgangspunktet. Selv bruker jeg ikke antivirus-software, for jeg har aldri virus. Men dette er ganske off-topic. Hvorfor skal man måtte ha gode brukerrutiner og være paranoid når man bruker OS-et sitt? IMHO tyder dette på en betydelig svakhet. Svært mange brukere vet nemlig ikke hva som er gode brukerrutiner, og de er gjerne de som blir rammet. Så mens virus og snusk kan unngås på Windows, så er det fremdeles et betydelig problem for mange. Forsåvidt. Jeg syns dog at uerfarne brukere burde, ved kjøp, få opplæring i effektiv og "korrekt" bruk av sin nykjøpte maskin, uansett plattform. Menmen, det er vel opp til firmaers service-planer, og ikke mine ønsker... (Ingen ga meg informasjon om lydkortet i iMac'en, legger jeg merke til. Er det mystiske hemmelige lydkort, eller..?) Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Forsåvidt. Jeg syns dog at uerfarne brukere burde, ved kjøp, få opplæring i effektiv og "korrekt" bruk av sin nykjøpte maskin, uansett plattform. Menmen, det er vel opp til firmaers service-planer, og ikke mine ønsker... Enig i dette. Men det er vel i en mer perfekt verden enn vi lever i. (Ingen ga meg informasjon om lydkortet i iMac'en, legger jeg merke til. Er det mystiske hemmelige lydkort, eller..?) Jeg kan ikke finne noen nyttig informasjon på apple.com/imac/specs.html så det er vel et mystisk og hemmelig lydkort. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg kan ikke finne noen nyttig informasjon på apple.com/imac/specs.html så det er vel et mystisk og hemmelig lydkort. Bastards. Jeg har også vært innom og snusa litt rundt. Og det eneste jeg fant ut, er at det visstnok er 5.1-støtte via optisk greie inni minijack-pluggen. Det som hadde vært interessant å vite om, er jo lydkvaliteten, lydstøtten og mulighetene for utbygging. Lenke til kommentar
andemann Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Det er nok ingen mulighet for utbygging av selve lydkortet, skal du ha noe annet så må du til med usb eller firewireboks. Andreas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå