TRS Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 HM! Nå har jeg fått min andre stipendutbetaling for dette halvåret Trodde ikke den skulle komme før 15. septemer. Skjønner ingen ting. Noen andre som vet hvorfor jeg fikk 30. august i stedet for 15. september? Lånekassen nekter å svare telefonen sikkert fordi de prioriterer de som allerede har fått invilget isteden for og få farten opp med de resterende søknadene Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 hva skal til å få stipend på vedregående og som lærling? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 hva skal til å få stipend på vedregående og som lærling? Først av alt må du fylle ut et søknadsskjema. Så må du få lærestedet til å skrive under på at du faktisk har læreplass der. Så får du læreplassen til å sende inn søknadskjemaet ditt. Vanlig stipend er behovsprøvd. Det vil si at de sjekker årsinntekten til foreldrene dine. Dersom du har skilte foreldre og forelderen du bor med ikke er gift på ny, så vil du mest sannsynlig få stipend. For å ha rett på borteboerstipend må foreldrehjemmet være minst 4 mil fra lærestedet eller ha mer enn 3 timers reistetid tur-retur. Du må selvfølgelig også ha flyttet for deg selv. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 satans lånekasse har ikke fårståt seg på det at saksbehanlig ikke burde ta så lang tid . når man søker utenfor høst tiden tar det 6 uker !!!!! hva er det som tar så himla lang tid .. ligger søknaden der og samler støv ?? burde jo ikke ta lenger tid en et par dager og sjekke ut en søknad all infoen om skole og sånne ting vi jeg to ligger på datan (skolene sender jo slik info) noen som vet mere og dette ?? Har du engang en anelse om hvor mange det er som søker? ja men når man søker utenfor høst mnd burde det ikke ta lang tid ... og en annen ting er at mann kan ikke levere søknaden personelig oplerings kontoret måtte sende den i posten Lenke til kommentar
Mato Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 hva skal til å få stipend på vedregående og som lærling? Først av alt må du fylle ut et søknadsskjema. Så må du få lærestedet til å skrive under på at du faktisk har læreplass der. Så får du læreplassen til å sende inn søknadskjemaet ditt. Vanlig stipend er behovsprøvd. Det vil si at de sjekker årsinntekten til foreldrene dine. Dersom du har skilte foreldre og forelderen du bor med ikke er gift på ny, så vil du mest sannsynlig få stipend. For å ha rett på borteboerstipend må foreldrehjemmet være minst 4 mil fra lærestedet eller ha mer enn 3 timers reistetid tur-retur. Du må selvfølgelig også ha flyttet for deg selv. oplærings kontoret må og fylle ut sin del der .. ivertfall hvist mann ikke er retselev som det så fint heter .. dvs ove 21 eller brukt 3 år på vgs over 5 år jeg har brukt opp begge kvotene mine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå