Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har nå funnet ut at jeg skal skaffe meg en barebone pc som jeg da har spekket med det som lanskje er alt for mye flesk i forhold til hva den lille strømforsyningen kan klare... :blush:

Tenkte også og modde den litt for bedre luftgjennomstrømning rundt skjermkortet men det vil være noe jeg tar når jeg finner ut av hvor varmt det blir inne i kabinettet. For alt jeg vet kan den jo være digg på vinteren for da slipper jeg kanskje å montere en varmeovn inne på rommet mitt... :p

Det jeg skal kjøpe en Shuttle SN95G5 og har planer om å ha i følgende:

AMD Athlon 64 3800+

GeForce 6800 Ultra

2GB Kingston "value" ram

2x Maxtor Maxline III 300GB s-ata

Pioneer 16x DVD brenner

+ bittelitt annet snacs som egentlig ikke trekker noe særlig strøm.. :whistle:

Hva tror dere? Den leveres da med en 240w Silent-x psu... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ultra går ikke inn i Shuttle fordi den krever to separate 12+-kurser fra PSUen. Dessverre. Tror det vil gå bra med GT. :)

Det kan vel ikke stemme. 12 volt kontakten kommer jo fra samme kilde inne i PSU. Da kan man godt bruke en splitter. Eneste grunnen til at Ultra kanskje ikke passer i Shuttle må være hvis det tar 2 kortplasser...

Lenke til kommentar

Shuttle PSU leverer godt med strøm, drifter min SN45GV2 som har;

Vannpumpe 12V

2 harddisker

1 DVD Brenner

ATI 9600Pro

AMD XP2500+

Twinmos 512MB PC3200 RAM

Hovedkortet

Ekstra USB uttak

2 120mm Vifter

Er nesten sikker på at det er samme PSU i disse modellene, har også silent PSU.

Lenke til kommentar
  et godt råd?

drit i shuttle, kjøp deg noe skikkelig, og ikke noe sko-eske pc

Shuttle og SFF is the future :) Jeg ville aldri byttet ut "dynamitt boksen" min mot en "vanlig" pc :cool:

Jeg gidder ikke å forsvare dette med mere enn som at alle har hver sin smak når det kommer til enkelte ting...

Lenke til kommentar
Ultra går ikke inn i Shuttle fordi den krever to separate 12+-kurser fra PSUen. Dessverre. Tror det vil gå bra med GT. :)

Det kan vel ikke stemme. 12 volt kontakten kommer jo fra samme kilde inne i PSU. Da kan man godt bruke en splitter. Eneste grunnen til at Ultra kanskje ikke passer i Shuttle må være hvis det tar 2 kortplasser...

Nei. Det er forskjell på 1 kurs (1 hovedledning med 12-volter som kommer ut av PSU) og å splitte en kurs med en deler.

Lenke til kommentar
Du må nok ha deg en Silent-X 250w for og dra alt godt nok. Min SB75G2 med 200w originalt slet noe sinnsykt. Men med en gang jeg skifta den ble alt silkesmooth ;)

Kjøp deg en Silent-X 250 (Du kommer ikke til og angre)

hm.. Min SB75G2 har 250W psu orginalt. Altså det var med da jeg kjøpte min.

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar

Nei. Det er forskjell på 1 kurs (1 hovedledning med 12-volter som kommer ut av PSU) og å splitte en kurs med en deler.

Det eneste som teller er hvor mye strøm kortet faktisk trekker fra kursen totalt. Ledningene som kommer ut av PSU er loddet til ett og samme punkt på kretskortet, så det eneste problemet vil være om ledningen har stort nok kvadrat (hvilket det har). Ergo, så er en strømsplitter tilstrekkelig.

Lenke til kommentar

Det eneste som teller er hvor mye strøm kortet faktisk trekker fra kursen totalt. Ledningene som kommer ut av PSU er loddet til ett og samme punkt på kretskortet, så det eneste problemet vil være om ledningen har stort nok kvadrat (hvilket det har). Ergo, så er en strømsplitter tilstrekkelig.

Det stemmer ikke med det jeg har lest, men orker ikke diskutere dette emnet mer. Ikke kom til meg og klag om pcen ikke starter med ultra-kortet.

Lenke til kommentar
Heisann!

Syns denne er kjekk å bruke til å sjekke om man har nok power!

http://www.jscustompcs.com/power_supply/

Mvh

Uhm, når jeg var innom her så så jeg at de anbefalte en psu på 320w så med andre ord tror jeg at det ikke hjelper så mye om jeg kjøper den silent-x'en på 250w da det bare er 10w mer enn det som følger med.. ati er inget valg, de har ikke riktig flerskjermstøtte og jeg må ha et kort med to dvi utganger til mine to lcd skjermer.. Ellers hadde jeg nok gått for ati ja.. Får se om det går, og om det ikke gjør det får jeg bare gjøre ett eller annet med den fordi nå får jeg den i morgen, dog uten geforcen da denne ikke har ankommet leverandør.. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...