Gunder1 Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Fikk en 200Gb sata disk, plutselig kommer det pipe lyder fra den, da henger også maskinen i samtidig med pipet. Jeg restarter og det kan gå alt fra 1 time til 1 dag til den begynner igjen, og da holder den på helt til den blir restartet. Holder den på å ryke eller Lenke til kommentar
Sin Hazzard Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Piper den???? Det har jeg aldri hørt om før, litt kjett da. Kontakt levrandøren eller fabrikanten eller noe sånt. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Det gjør faktisk en av diskene mine også...en IBM 80 GB som piper etpar ganger med ujevne mellomrom...men den henger seg ikke da... TommyL Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Noen andre som har peil, stresser meg litt da jeg kanskje må begynne å ta backup på 200GB PS igår kveld under restart stoppet den å sa at den måtte sjekke disken for "consistensy"? (sikkert stavet feil...) Lenke til kommentar
mar Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Hadde et lignende problem med en 120gb SATA disk fra seagate. Den kunne fungere fint en stund så kom en eller flere pip, noe som ofte resulterte i BSOD eller at systemet rett og slett sluttet å reagere. Problemet var en små defekt splitter (molex kontakten var gåen). Du får sjekke alt av strømkabler. Er jo lov å håpe at det ikke er noe verre, men det kan nok være lurt å ta en backup. Endret 31. august 2004 av mar Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Du får sjekke alt av strømkabler. Er jo lov å håpe at det ikke er noe verre, men det kan nok være lurt å ta en backup. Satte alle kabler godt på plass, har ikke hørt noe idag. Håper det kan være så enkelt. Takk for et tips som egentilg burde være det første en skulle sjekket i slike tilfeller Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Du får sjekke alt av strømkabler. Er jo lov å håpe at det ikke er noe verre, men det kan nok være lurt å ta en backup. Satte alle kabler godt på plass, har ikke hørt noe idag. Håper det kan være så enkelt. Takk for et tips som egentilg burde være det første en skulle sjekket i slike tilfeller Ikke en lyd så langt, var nok en løs kabel Husker for mange år siden, da var det ledningen til tastaturet som ikke var helt i. Virket, plutselig virket den ikke, fae.. jeg var frustrert da ja (Men da var jeg helt fersk innen data, tydligvis litt ennå) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå