Gå til innhold

Ultrportabel bærbar opptil kr. 20.000

crhansen

Anbefalte innlegg

Hei!

Er selv på jakt etter en ultraportabel og valget falt da på IBM X40. Dette på grunn av ren kvalitetsfølelse og at PCen er fri for jåleri.

Hadde ikke hatt noe imot en Thinkpad X40. Men de er jo sinnsykt dyre, da.

Du kan få en X40 til rundt 20000,-. Er du student eller kjenner en student på f.eks. BI får du den for vel 16000,-

Jeg har allerede bestilt min X40. Gleder meg som en unge...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg betalte 12000kr for IBM X40.

spec.:

1.3GHz P m LV

256MB RAM

USB 2.0 Combo Drive

64 MB IBM USB stick

1 års forsikring mot tyveri og skade

3år garanti (batteri også)

1.2kg

IBM ryggsekk

40GB HDD

er utvekslingstudent i Singapore nå da :)

blir nok en IBM T42 (SXGA+) til når jeg skal hjem om 8 måneder :D

Lenke til kommentar
Jeg betalte 12000kr for IBM X40.

spec.:

1.3GHz P m LV

256MB RAM

USB 2.0 Combo Drive

64 MB IBM USB stick

1 års forsikring mot tyveri og skade

3år garanti (batteri også)

1.2kg

IBM ryggsekk

40GB HDD

er utvekslingstudent i Singapore nå da :)

blir nok en IBM T42 (SXGA+) til når jeg skal hjem om 8 måneder :D

Shit. For den prisen hadde jeg kanskje kjøpt meg en X40 selv...

Lenke til kommentar

Går på BI selv, vi hadde fått den for 14.995,- (x40) men jeg vet ikke helt hva jeg synes om den, størrelsen er jo genial da, men den er verken noe særlig mindre/større enn konkurrentene. Optisk drev følger ikke med, det får du med 2.500,- tillegg. Har bestilt meg s5609n fra Asus, noe som er en mye penere maskin også, og det optiske drevet følger med. Da IBM hadde stand på skolen synes jeg x40 var kantete og ikke særlig tiltrekkende utseende messig (bortsett fra størrelsen). I tillegg fikser jeg ikke den "stikken" de har som mus, klarer ikke bruke den særlig bra! (men det er vel en vanesak) Erfaringsmessig blir den "slimete" og mer gummiaktig når du har brukt den en stund. Synes derfor Touch pad er mye bedre. Det geniale med x40 er derimot at den har lang batterikapasitet, innebygd bluetooth og IR, og det "airbag-systemet" den har på harddisken. På den annen side har den dessuten bare 2 USB 2.0 porter, noe som er i minste laget. Så, om det er verdt å betale i overkant av 20.000,- + optisk drev (i mitt tilfelle 14.995 + optisk drev) for det lille ekstra den egentlig har, er et spørsmål om hva man egentlig har bruk for, og om man er villig til å betale enorme summer for det....

Takk for meg :cool:

Lenke til kommentar

En ultraportabel i prisklassen opptil kr 20 000 kan ikke være vanskelig å velge. Det må vel bare bli en x40!? Har en selv og er meget godt fornøyd. Kvalitetsfølelsen er meget bra (ble positivt overrasket), godt tastatur og bra batterikapasitet.

Når det gjelder pris, er det som andre også peker på her, fullt mulig å få maskinen billigere enn hva norske forhandlere tar (=blodpris!). Jeg kjøpte min fra statene og sparte mange tusenlapper på det. Litt irriterende at det norske tastaturet kostet meg over tusenlappen.

Hvis x40 skulle være aktuell, sørg for all del for å kjøpe den med 8 cells batteri da det varer betydelig lengre enn 4- cells batteriet. Ulempen er at 8- cells batteriet stikker litt ut bak, men dette har ikke vært problematisk for meg i det hele tatt. Legg til, om nødvendig, en ekstern cd- brenner (jeg valgte asus slim cd- brenner, kr 1100 på komplett) og du har en meget bra maskin. Ekstern mus trenger du iallefall ikke, "stikken" fungerer utmerket og gjør touchpad til et ikke- tema. Uansett, lykke til med valget!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...