Gå til innhold

trøbbel under avspilling av dvd og spill

akto

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen vet hva som skjer.

Noen ganger, ofte ved spilling, men ikke så ofte ved avspilling av dvd plater fryser eller henger maskinen min seg. Bildet låser seg helt, mens lyden gjentar seg med ca 0,5 sekunders mellomrom, kontinuerlig. Må skru av maskinen for å starte på nytt. Eneste spillet jeg spiller er Comand & conquer, generals. Jeg har 512 dual pack ram, 3000MHz, P4, Asus Radeon 9600, Asus motherboard P4P 800-E deluxe. Har prøvet å lokke ned alt jeg ikke trenger av prosesser, Har satt sidevekslingsfil til max. Jeg har en mistanke om at en driver til dvd rom`en som heter noe som IMAPI driver å kødder. Kan det stemme. DVD brenneren er en Plextor 504. Har Windows XP pro, alle oppdateringer er gjort. Letet litt rundt på maskinen etter denne IMAPI driveren, og det stod at den hadde noen ustabile blokker, men nå finner jeg ikke det stedet dette stod. Det siste som står i administrative verktøyer, under systemlogg, er at "cd-rom stoppet", og så ett eller annet med IMAPI.

Noen som kan tenke seg hva dette er for noe. Jævelig frustrerende. Kan det være ram`en? De er montert slik at de står i hver sin slotpakke, i de grønne sporene. Frysingen skjer når jeg har kommet ett stykke ut i spillet, og det er masse som skjer.

Alle tilbakemeldinger mottas med takk.

MVH Atle

Endret av akto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok ut den ene minnebrikka, og da fungerer det bra. Litt lite minne da, 256... Hva er dette tro? Noen som vet?

Asus P4P800-E DELUXE Hovedkort S478

I865PE,SATA,LYD,ATA133, GbLAN, Firewire

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack

Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Noen som ser noe som ikke matcher??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...