akto Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Lurer på om noen vet hva som skjer. Noen ganger, ofte ved spilling, men ikke så ofte ved avspilling av dvd plater fryser eller henger maskinen min seg. Bildet låser seg helt, mens lyden gjentar seg med ca 0,5 sekunders mellomrom, kontinuerlig. Må skru av maskinen for å starte på nytt. Eneste spillet jeg spiller er Comand & conquer, generals. Jeg har 512 dual pack ram, 3000MHz, P4, Asus Radeon 9600, Asus motherboard P4P 800-E deluxe. Har prøvet å lokke ned alt jeg ikke trenger av prosesser, Har satt sidevekslingsfil til max. Jeg har en mistanke om at en driver til dvd rom`en som heter noe som IMAPI driver å kødder. Kan det stemme. DVD brenneren er en Plextor 504. Har Windows XP pro, alle oppdateringer er gjort. Letet litt rundt på maskinen etter denne IMAPI driveren, og det stod at den hadde noen ustabile blokker, men nå finner jeg ikke det stedet dette stod. Det siste som står i administrative verktøyer, under systemlogg, er at "cd-rom stoppet", og så ett eller annet med IMAPI. Noen som kan tenke seg hva dette er for noe. Jævelig frustrerende. Kan det være ram`en? De er montert slik at de står i hver sin slotpakke, i de grønne sporene. Frysingen skjer når jeg har kommet ett stykke ut i spillet, og det er masse som skjer. Alle tilbakemeldinger mottas med takk. MVH Atle Endret 31. august 2004 av akto Lenke til kommentar
akto Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Tok ut den ene minnebrikka, og da fungerer det bra. Litt lite minne da, 256... Hva er dette tro? Noen som vet? Asus P4P800-E DELUXE Hovedkort S478 I865PE,SATA,LYD,ATA133, GbLAN, Firewire TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs Noen som ser noe som ikke matcher?? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 prøv den brikka du tok ut for seg selv å se om den funker som den skal hvis den er i orden så bare prøv deg fram med komboer i ramslottene som funker, hvis den ikke funker, vel...you know what to do Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå