Gå til innhold

Overklokke instillinger og tips mottas :)

Anbefalte innlegg

Heisann

Er ikke helt ny på overkokking, men vil ikke si jeg er erfaren heller :blush: Det jeg lurte på er hva jeg kan forvente av systemet mitt? Venter på nytt hovedkort nå da det forrige tok kvelden... Tips til instillinger av ram, fps, multiplyer, spenninger og BIOS versjon mottas gjærne :roll:

Systemet:

PSU: Power & Cooling Turbo-Cool 510 Deluxe :love:

Abit NF7-S V2.0 (komme så fort studielånet kommer på konto) :w00t:

AMD 3000+ (333 mhz versjonen)

Sapphire Radeon 9800 PRO 128MB med Artic Cooling rev3 kjørleren

2x Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB 400MHz i DUAL

Tror det er det som er relevant hw? noe annen informasjon som trengs?

Bortsett fra det kan jeg jo nevne at jeg har en koolance vannkjørling som den blir å kjøre på i starten... en sånn ekstern boks, EXOS tror jeg det var den het... får duge i starten, oppgraderer når jeg får litt mer gringos å bruke på systemet mitt :roll:

Har du erfaring med ett liknende system, kom gjærne med instillinger du vet fungerer bra, fortell gjærne hvordan BIOS verson som fungerer fint med det hovedkortet, og hvordan instillinger som var tatt i bruk ;) Jeg hadde forresten en TicTac modded bios basert på D23 biosen på mitt forrige hovedkort... Kan nevne det at den biosen var veldig grei å bruke, men er åpen for å prøve noe annet :thumbup:

-mamazboy-

EDIT: la bare til navnet på koolance boksen da jeg glemmte det når jeg laget posten...

Endret av mamazboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror alle A64 cpuer kjører på 200Mhz?

Dette er nok en helt vanlig Athlon Xp og ikke noen 64 bits cpu teknikeren.

Og til Tråstarter: Du kan nok få klokket en del med det systemet ja. Når det gjelder multiplier instillinger er nok prosessoren din låst, men det er jo ikke sikkert.

Lenke til kommentar

Og til Tråstarter: Du kan nok få klokket en del med det systemet ja. Når det gjelder multiplier instillinger er nok prosessoren din låst, men det er jo ikke sikkert.

hehe, sorry glemmte å skrive at det var en XP prosessor... anngående multiplyern, så er den ikke låst... på det gammle hovedkortet ( som er av samme typen jeg bestiller nå ) så klarte jeg å stille på multiplyern... klokka ikke noe stort da pga at jeg ikke var helt sikker på diverse saker, og at jeg ikke fikk systemet til å kjøre spesielt stabilt når det kjørte på noe annet enn default verdier... dette kan være fordi hovedkortet kanskje var noe defekt fra før av? det tok hvertfall kvelden ganske fort... :blush: Uansett, så kunne jeg for eks kjøre prosessoren på 10x200 for eksempel (gjorde bare det for å få 400 mhz på rammen)

Sorry for at jeg ikke har vært kjappere å svare på tilbake meldingene, glemmte rett og slett av at jeg laget denne posten :blush: Takk for respons så langt :D håper på mer, da jeg ennå er litt usikker.. (usikkerheten kommer sikkert pga at det forrige hovedkortet tok kvelden, og jeg var redd for at det var min feil :roll: )

Det jeg lurer mest på er hvordan jeg bør stille opp spenningen til ram / cpu ettersom jeg klokker? har ingen anelse på hvor mye jeg bør kjøre rammen på... og som det er oppgitt kan rammen min kjøre på 400 mhz, gjør det noe om jeg skulle klare å klokke slik at bus hastigheten overstiger 400 mhz?

-mamazboy-

Lenke til kommentar

hmmmm var i 64 modus... :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...