Video-gutt Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Hvordan får jeg overført mine NTSC vhs videoer til PC'n? Bruker vhs-maskin som spiller av både PAL og NTSC videoer på TV. Overfører PAL videoer uten problemer via DA->DV-konverteren på DV-kameraet og firewire ved hjelp av Pinnacle studio 8. Hvordan skal jeg få til det samme med det amerikanske NTSC formatet? Endret 6. september 2004 av Video-gutt Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Med et NTSC-kamera! En annen utvei er videoinngang på grafikkort eller tv-kort. De takler alltid begge deler, både PAL og NTSC. Endret 31. august 2004 av MagneH Lenke til kommentar
Video-gutt Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Takk for svar. Kjenner du/dere til noe programvare som kan ta opp NTSC til PAL via FireWire? Ellers ser det ut som jeg blir nødt til å kjøpe meg nytt grafikkort... Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Hei, Med NERO kan du brenne det meste. Der kan du også kode om mellom formater. Se mer på http://www.nero.com/en/ S (Test-versjonen har full funksjonalitet i testperioden) Endret 5. september 2004 av adder1972 Lenke til kommentar
Video-gutt Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Hjelper ikke mye. Bruker pinnacle og den har samme funksjonen, og det hjelper ikke mye når en ikke kan se filmklippet på pc'n engang. Har også prøvd diverse konventeringsprogrammer til ingen nytte. Irriterandes å ikke få digitalisert de amerikanske vhs filmane mine. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Du trenger antakelig en av disse: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10201 Lenke til kommentar
tede Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Problemet er at signalet ut fra en europeisk videospiller som takler begge systemene er ikke et "ekte" NTSC-signal. Jeg måtte bite i det sure eplet, og kjøpe meg en amerkansk S-VHS spiller på eBay! - Terje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå