Rikky Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Har ikke lagt merke til dette før nå, men jeg får ikke pinget websider eller åpnet dem i IE. Alt funker fint i Opera, jeg streamer musikk med Winamp, er på MSN og alt ser i det hele tatt ut til å være som normalt, bortsett fra de nevnte problemene. Det funker å pinge lokale IP-adresser og maskinnavn, men jeg får opp et rart tegn i stedet for IP-adressen: I tillegg kommer det en pipelyd når dette tegnet kommer frem. Noen som vet hva som kan være galt? Bruker Windows XP SP2 og en Unex bredbåndsrouter. Resten av specs står i profilen hvis dere lurer på noe. Endret 28. mars 2005 av Rikky Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg kan ikke pinge internettservere jeg heller. Det har noe med ruteren/brannmur å gjøre tror jeg, så det skal ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Mulig det, men det har ikke vært sånn før.. Jeg har slått av brannmuren i Windows. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 har det virket etter du la inn sp2 da? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Jeg er ikke sikker, har som sagt ikke lagt merke til det før ettersom jeg kun har brukt Opera. Edit: Hmm, nå fikk jeg faktisk åpnet websider i IE, men da må jeg kjøre iexplore, kan ikke åpne dem via Explorer. Fikk forresten flere artige tegn da jeg avbrøt ping: Edit: Dette har ikke skjedd i det neste tilfellet (les neste innlegg). Endret 28. mars 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Skulle lage en ny tråd, men så kom jeg på at jeg hadde en gammel tråd om dette problemet. Nå har det dukket opp igjen, det virker som det er ganske vilkårlig om jeg har kontakt med inett i de nevnte situasjonene. Jeg har sjekket maskinen for spyware/virus. Jeg bruker en annen router nå (Billion Broadband Firewall Gateway), OS er fortsatt WinXP SP2 (slipstreamed). ISP er Catch og PC-en har fast IP. Andre maskiner på samme router har ikke disse problemene. Nett er ikke min sterkeste side, så det hadde vært fint hvis noen kunne fortelle meg hva dette kan skyldes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå