Gå til innhold

USB-portene funker ikke mer

Anbefalte innlegg

Når jeg i dag formaterte harddiskene og reinstallerte XP på maskinen fikk jeg et problem. Alt som er koblet til USB-portene sluttet å fungere. Når jeg sjekker på kontrollpanelet om det er noe feil med portne står det at de fungerer som dem skal. Men siden alt som er koblet til portene ikke fungerer så tror jeg ikke helt på XP i den saken. En annen ting er at jeg har hele tiden hatt problemer med usb 2.0 på maskinen… det fungerer ikke…når jeg kobler til kamera, og mp3 spillere til maskinen så overføringshastigheten like sen som med 1.0….. :thumbdown::no:

Har et Asus A7N8X Deluxe hovedkort….

Noen som kan hjelpe en som ikke er så flink med sånt?? :blush::cry:

Edit: :blush::innocent:

Endret av Jack_d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du lagt inn windows xp sp1 eller 2 på maskinen? usb2 funker ikke uten det...

Og chipset driverne til hovedkortet kan også være lure å legge inn om du ikke allerede har gjort det, har ikke vært borti det hovedkortet men denne siden

her kan være lur å sjekke ;)

er møe trøtt nå, men prøver iallefall å hjelpe... :sleep: :sleep: :sleep:

lykke til & god natt

btw, sjekk emnet ditt :p tror nok det heter "usb"

Lenke til kommentar

SP1 er installert på maskinen ..SP2 kan det nok ta en stund før jeg instalerer på maskinen... og har innstalert alt som fulgte med på cd’n som jeg fikk når jeg kjøpte hovedkortet….

Skal prøve ut mer fra sidene til Asus. Mulig det finnes noe som jeg ikke har sett der….

Takker for hjelpen til nå…flere forslag mottas med takk…. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har nå prøvd å se på innstillingene i BIOS, lastet ned saker fra ASUS, spurt ASUS om de vet hva problemet er… ingenting har hjulpet!

Noen som har flere ideer om hvordan få USB-portene til å fungere igjen?? Er det noen steder jeg kan få tak i nye USB-drivere??

:blush::cry::ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Dette er egentlig rimelig enkelt, men f**n så irriterende når ikke det virker.

Problemet er at driverne ikke oppdateres korrekt når du installerer chipset-drivere.

Les løsningen her : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;[LN];822603

Du må kopiere HELE linken, jeg ser at forumet kutter siste del.

Jepp jepp, så blir det nok fikset :)

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...