Gå til innhold

Er det noe poeng i å oppgradere fra ahtlon 1200 til xp1900?


egils

Anbefalte innlegg

Heisan gutter! Er noen vits med å oppgradere? Jeg har nå et MSI K7T Pro 2A,med en ahtlon 1200 Mhz CPU det er vanlig pc 133 ram på dette oppsettet. Det jeg gjør av og til er å lage backup av mine dvd'er. Når jeg bruker Flask, koder jeg om ca.8,5 bilder i sekundet.For sammenligningens del greier den gamle

K6-2 300Mhz nesten å kode 2 bilder sekundet.Det er tregt det!

Som dere ser er det i mitt oppsett tydelig at 1200 Mhz'en klarer å kode ca. 4 ganger raskere en K6-2'en

 

Spørsmålet blir da som følger: Er fks.MSI KT3 Ultra med Kt 333 chipset og en XP 1900 prosessor, Ja litt ddr ram skal det vel også være, raskere enn Ahtlonen'en min?

 

Er det noen som har prøvd å kode med flask med en XP 1900 ??

Hvor raskt koder evt. dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-05-05 19:27, egils skrev:

Heisan gutter! Er noen vits med å oppgradere? Jeg har nå et MSI K7T Pro 2A,med en ahtlon 1200 Mhz CPU det er vanlig pc 133 ram på dette oppsettet. Det jeg gjør av og til er å lage backup av mine dvd'er. Når jeg bruker Flask, koder jeg om ca.8,5 bilder i sekundet.For sammenligningens del greier den gamle

K6-2 300Mhz nesten å kode 2 bilder sekundet.Det er tregt det!

Som dere ser er det i mitt oppsett tydelig at 1200 Mhz'en klarer å kode ca. 4 ganger raskere en K6-2'en


Spørsmålet blir da som følger: Er fks.MSI KT3 Ultra med Kt 333 chipset og en XP 1900 prosessor, Ja litt ddr ram skal det vel også være, raskere enn Ahtlonen'en min?


Er det noen som har prøvd å kode med flask med en XP 1900 ??

Hvor raskt koder evt. dere?



 

Kan du ikke bare bruke de pengene du har tenkt å bruke på hk+cpu, til å kjøpe deg en bra-dvd spiller, slik at du ikke trenger å ta backup av dvd platene dine for å få sett dem?

Lenke til kommentar

Det er for å lage favorittplater til karaokesanger eks.jeg har 20 dvd'er med en bra sang på hver.Jeg vil ha en plate med mine favoritter har ikke dvd brenner så da må jeg lage video cd slik at jeg får en "bra" plate med favorittene på.

I tillegg til dette synes jeg det er en bra måte å teste maskinvaren på,dessuten så er det gøy!

 

Ja,jeg innrømmer det, jeg har pc bare for å ha det gøy!!!!!!!

Lenke til kommentar

åååå gud som det irriterer meg med bedrevitere som ikke svarer på spørsmål...det er vel ingen som kan nekte noen å ta en kopi av SIN EGEN DVD plate...det sies ingenting om at egils ikke hadde dvd spiller !!!!!!

 

 

Jeg hadde, uten tvil, oppgradert HW slik at rippinga går raskere...tull å sitte å dobbelt så lenge å vente dersom man kan unngå d :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-05 22:04, Snabel skrev:

åååå gud som det irriterer meg med bedrevitere som ikke svarer på spørsmål...det er vel ingen som kan nekte noen å ta en kopi av SIN EGEN DVD plate...det sies ingenting om at egils ikke hadde dvd spiller !!!!!!



Jeg hadde, uten tvil, oppgradert HW slik at rippinga går raskere...tull å sitte å dobbelt så lenge å vente dersom man kan unngå d :smile:




 

Takk du, endelig noe fornuft he he.. jeg prøver egentlig bare å finne ut om jeg skal kjøpe ny hardware nå eller vente litt til, da det snart kommer nye amd prosessorer på markedet, om hovedkort med ddr ram og via kt266 eller via kt333 chipset ikke er vesentlig raskere enn mitt gamle msi med 1200Mhz Ahtlon.Da er det vel ikke noe poeng i å bytte hardwaren ennå.

 

Det er billig med hovedkort basert på via kt266 chipset fks.MSI K7T-266 PRO2-RU koster bare 1069,- på komplett (demo)

 

Msi kt3 ultra aru med KT333 chipset er på tilbud til 1495,- på komplett, Det er litt dyrere men er det noe raskere K7t, ikke sant, dere skjønner problemet mitt, jeg vet jo rett å slett ikke hvilket hovedkort jeg skal kjøpe.

Lenke til kommentar

eni med egil. det er ikke mange stedene vi finner sammenlignings informasjon om eldre PC-er versus helt nye PC-er. vurderer selv å bytte til ddr ram men vet ikke hvor mye ytelsesforbedring et bytte vil gi meg. så da må man jo spørre .

Synd att det alltid skal være en knøl som bare syter og klager om ulovligheter her.

lykke til egil. har også sett litt på epox korta. de ser ut til å kunne oc bra. da vil du få ennå raskere omkoding.

Lenke til kommentar

Ein Intel NW 1.6@2,4 saman med eit sis645dx hovedkort (eks. asus p4s533) og pc2700 ram burde gjere susen! Viss du skal ha nytt system hovudsakleg for å kode video, så er nok intel betre enn amd pga. sse2.

Syns forresten du har eit greit system som det er...

 

per

Lenke til kommentar

Hvis du ombestemmer deg:

 

EPoX EP-8K3A er et bra alternativ til Abit, MSI og ASUS. 1324 kr (databutikken) er ikke mye for et av de aller raskeste KT333 hovedkorta på markedet. Kombinerer du det med en Athlon XP 1800+ til 1161 kr. og klokker den til f.eks. 2000+ har du en holdbar, og ikke alt for dyr, maskin. RAM bør være av et kjent merke, for eksempel Apacer, TwinMOS, Crucial, Samsung eller Kingston.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...