Gå til innhold

locomotion vs transport tycoon


Anbefalte innlegg

Her sitter jeg og grubler og gleder meg til locomotion(releases på bursdan min!!) - fordi jeg elsket transport tycoon... men så ser jeg på skjermbilder og ser at... grafikken ligner jo veldig!

 

 

tviler ikke på at det blir bedre, men chris sawyer kunne brukt mer tid til å utvikle litt bedre(moderne) 3d grafikk -istedenfor å bygge videre på det samme transport/rollercoaster (og alle de andre spillene han har laga) grafikken, selv om den er brukandes og gir gode spill.

 

han selv påstår dette er at av hans større prosjekter - og han jobber faktisk aleine med spillet, men jeg må si bildene skuffer(til å være et "stort"prosjekt). håper ikke spillet gjør skuffer!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er snarere veldig glad for at han ikke har valgt noe fancy 3d til Locomotion. Det er bare tull at alt skal være 3d, det kan fortsatt lages knakende gode spill i 2d, og jeg ser over hodet ingen grunn til å benytte 3d bare for å gjøre det. Noe av det som får meg til å være mest optimistisk angående Locomotion er faktisk at han ikke har valgt å satse på flashy effekter for å lokke folk. Gameplay, gameplay, gameplay og en meget godt fungerende 2d-motor er perfekt.

Lenke til kommentar
Jeg er snarere veldig glad for at han ikke har valgt noe fancy 3d til Locomotion. Det er bare tull at alt skal være 3d, det kan fortsatt lages knakende gode spill i 2d, og jeg ser over hodet ingen grunn til å benytte 3d bare for å gjøre det. Noe av det som får meg til å være mest optimistisk angående Locomotion er faktisk at han ikke har valgt å satse på flashy effekter for å lokke folk. Gameplay, gameplay, gameplay og en meget godt fungerende 2d-motor er perfekt.

Word.

 

Tragisk at stort sett alle som lager slike spill per i dag velger å bruke en eller annen tåpelig 3D-motor og enda tåpeligere kamera-kontroll. Lenge leve 2D.

Lenke til kommentar

Nåja, 3d passer nok ikke til denne typen spill (enda) men at Locomotion ser ut som et spill fra tidlig '90 tallet er det vel ikke så mange som kan nekte på. Det burde i det minste ha fått en oppgradert grafikkmotor.

 

Jeg gidder ikke å spille et spill som ligner mer på en oppdatert versjon av TTD enn et nytt spill i 2004.

 

Greit som Aasgaard sier at det er gameplay, gameplay og atter gameplay som teller, men det skader overhodet ikke om det er en pen innpakning som følger med.

 

des,OUT!

Lenke til kommentar
Greit som Aasgaard sier at det er gameplay, gameplay og atter gameplay som teller, men det skader overhodet ikke om det er en pen innpakning som følger med.

Problemet med pen innpakning er at pengene til den går fra akkurat samme budsjett som alt annet. Ergo: Satses det mer på grafikk er det mindre å bruke på andre ting. Selvsagt er det artig at ting ser bra ut, men når det gjelder Locomotion er jeg bare fornøyd med at det ser ut til å bli forgjengeren tro, et spill veldig mange (inkludert meg selv) fortsatt synes er av de mer underholdende spillene som er å oppdrive.

Lenke til kommentar
Det er bare tull at alt skal være 3d, ... jeg ser over hodet ingen grunn til å benytte 3d bare for å gjøre det.
Tragisk at stort sett alle som lager slike spill per i dag velger å bruke en eller annen tåpelig 3D-motor og enda tåpeligere kamera-kontroll.
Jag håller med!

Nyckelordet för en lyckad 3D-implementering är just "kamera-kontroll". Med 3D skall man kunna röra "kameran" ganska fritt för att se händelserna i olika vinklar och perspektiv. C&C Generals är ett bra exempel på hur det inte skall vara!

En spelserie som verkligen utnyttjar 3D är Combat Mission, där man kan flytta kameran fritt i horisontalled (inklusive rotation) och har flera olika lutningar från att "titta över axeln" på sina enheter till att se slagfältet i satellitvy rakt neråt. En annan finess är att man kan låsa kameran till en enhet och följa dess förflyttningar och vridningar när den låser på olika mål.

 

Locomotion borde kunna vinna på 3D om det innebar att man även kunde uppleva spelvärlden sett från förarhytten i de olika fordonen.

 

/Olle

Lenke til kommentar
Grafikkmotoren er vel litt oppgradert, de har vel ikke tenkt at vi skal sitte med 640*480 i 2004?

Hadde det vært så forferdelig da? TT(DX) er fremdeles et utrolig bra spill, og spør du meg er det estetiske helt på høyde med moderne spill (jada, vet at det ikke har pixel-shader og alt det der, men det ser fremdeles vakkert ut).

Jeg er i grunn overlykkelig for at, når TTDX omsider fikk seg en oppfølger, det ikke ble ødelagt av overdreven grafikk (burde i grunn skjønne det før med tanke på logoen til Chris Sawyer.. ;) )

 

Jeg føler at grafikken i denne sjangeren har gått alt for langt. Mang en stakkar som har lagt fra seg slike spill i frustrasjon over elendig kamera-kontroll (meg selv inkludert). Det er et problem som først meldte sitt inntog idet man gikk over til ren 3D fra isometrisk 3D. Har ALDRI følt behov for å kunne zoome inn for å se hva hver enkelt bonde gjør på i et RTS-spill (kun et eksempel).

Lenke til kommentar
Grafikkmotoren er vel litt oppgradert, de har vel ikke tenkt at vi skal sitte med 640*480 i 2004?

Hadde det vært så forferdelig da? TT(DX) er fremdeles et utrolig bra spill, og spør du meg er det estetiske helt på høyde med moderne spill (jada, vet at det ikke har pixel-shader og alt det der, men det ser fremdeles vakkert ut).

Jeg er i grunn overlykkelig for at, når TTDX omsider fikk seg en oppfølger, det ikke ble ødelagt av overdreven grafikk (burde i grunn skjønne det før med tanke på logoen til Chris Sawyer.. ;) )

 

Jeg føler at grafikken i denne sjangeren har gått alt for langt. Mang en stakkar som har lagt fra seg slike spill i frustrasjon over elendig kamera-kontroll (meg selv inkludert). Det er et problem som først meldte sitt inntog idet man gikk over til ren 3D fra isometrisk 3D. Har ALDRI følt behov for å kunne zoome inn for å se hva hver enkelt bonde gjør på i et RTS-spill (kun et eksempel).

Det går jo bra i 640*480, men nå da jeg har en stor skjerm, så vil jeg gjærne spille i 1200*960, eller aller helst, 1600*1200.

Da TT og TTD var ute så hadde jeg en 13", og da var jo VGA oppløsning helt kurrant, men nå er SXGA et must.

(hva er over SXGA foresten?)

Lenke til kommentar

er jo enig med dere som ser fram til locomotion, og selvsagt blir det godt og bra selv om grafikken ligner. Gameplay er jo det beste i et spill. Men det er dumt om(!) det ligner type freeware spill - men at det koster like my som andre.

 

men freware spill tenker jeg på spill som er utviklet i det stille, har god gameplay, men mangler "ubegrenseligheten" som jeg synes er et av de større kravet til nyere spill. det vil si at det skal gå ann å gjøre mye og finne ut av mye. At spillet kan vare, vare og vare. slik som civilstation 1, som man fortsatt kan spille og nesten lære nye ting av. Det vil si, et spill som utnytter kapasiteten en cd gir - framfor en som utnytter 5 mb slik et freeware ofte er.

 

 

angående grafikktypen, 2d som går ann å ses fra 4 sider, slik som her - så er jo det blant de mest ryddige måtene å lage slike spill på - så det er jo bra. men det er vel en måte å oppgradere det på også vel? det vil si, litt bedre textures, grafikk, mindre firkanetethet(som når flyene eller tågene skal snu), og mulighet til å zoome ned til personnivå med fortsatt god grafikk(tenk det på TTDX).... :D

 

men enda vet jeg ikk ehva den bringer, håpe spillet overrasker!

Endret av ThaKladd
Lenke til kommentar
er jo enig med dere som ser fram til locomotion, og selvsagt blir det godt og bra selv om grafikken ligner. Gameplay er jo det beste i et spill. Men det er dumt om(!) det ligner type freeware spill - men at det koster like my som andre.

Det kommer ikke til å koste skjorta. Koster for eksempel rundt 185,- (inkludert frakt selvsagt) på play.com.

Lenke til kommentar

Et av de mer tragiske eksemplene for bruk av 3D i simulator spill kan jo sees på Railroad Tycoon 3. 2'ern var mye mer oversiktlig og med et genialt gameplay er det helt på høyde med Transport Tycoon. 3'ern ble etter min mening veldig rotete, i med at det var 3D.

 

EDIT: Ontopic: Men seff! Jeg gleder meg enormt til Locomotion!

Endret av Shicca
Lenke til kommentar

Trains and Trucks tycoon er vel en annen 3d oppfølger til transport tycoon ville jeg tro, og det er jo et eksempel på hvordan det går. grafikken bedre - men spillbarheten, mulighetene, transportmidlene går ned. selv kjøpte jeg det, men har ikke fått spillt det så ekstremt mye, men ja, det var skuffende.

 

edit: det største pluss, som nesten er verdt penga - det nye er garantert xp kompatibelt! det var my tukkel med gamle TTDX og xp...

Endret av ThaKladd
Lenke til kommentar
Et av de mer tragiske eksemplene for bruk av 3D i simulator spill kan jo sees på Railroad Tycoon 3. 2'ern var mye mer oversiktlig og med et genialt gameplay er det helt på høyde med Transport Tycoon. 3'ern ble etter min mening veldig rotete, i med at det var 3D.

Railroad Tycoon 3 har en del grafikkmessige bugs. Spesiellt når man kombinerer tuneller og broer (hvor dette er nødvendig). 'Crossing the Alps' var så å si umulig å få til, uten å ha en meget synlig bug på toglinjen. Ellers vil jeg si at RRT3 er meget artig, mye grunnet økonomisystemet som ligger bak det hele.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...