Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Firstmile-Router-FTP-server!

Anbefalte innlegg

Hei!!!

Har fått meg en 2mbit SHDSL linje fra Firstmile.

Problemet mitt er følgende:

Linjen fungerer greit bortsett fra 2 ting. FTP-Serveren min greier ikke å sende ut data med større hastighet en ca 6-7 kb/s. Har EN gang vært oppi 90 kb/s men det ble med bare den ene gangen. Jeg har fulgt den bruksanvisningen til Firstmile, der jeg har port forwardet alle trafikk på FTP-Server porten til min server.

Har slått av brannmuren etc.

Det andre problemet, er det at jeg har en mIRC bot stående 24/7. Denne skal sende en velkommstfil til de som kommer inn i kanelen. Folk greier overhodet ikke å koble seg til for å motta filen. Greier faktisk ikke å sende XDCC eller noe som helst i mIRC. Er det noe jeg må konfigurere i routeren, for at IRC trafikken skal gå som planlagt.

Routeren er en Prestige 791R

Mvh

z00l

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg kunne prøve å vekke litt liv i denne tråden igjen, da jeg ikke mottok et eneste svar sist jeg prøvde. Trenger fortsatt hjelp, og setter pris på om folk hadde kommet med idéer eller forslag til hva som kan være galt.

Kan forøvrig si at jeg har klart å sende gjennom 2 andre FTP klienter ca 170 kb/s til en person med 10mbit internett. En annen ting som jeg merker meg, er at jeg har problemer med å komme meg inn på andre sine FTP'er. Problemene oppstår når clienten min skal liste opp hva som står/ligger av filer og kataloger inne på serveren.

-z00l-

Lenke til kommentar

Hvilke porter bruker du på FTP serveren din?

Når det gjelder mIRC så må du forwarde portene som mIRC bruker. Dette kan du også konfigurere selv (altså hvilke porter mIRC skal bruke).

Når det gjelder FTP klient problemet ditt, skyldes det nok at du sitter bak NAT. Dette har noe med Passive og Port mode. Det kan også være det som er problemet med FTP sereveren din. Les mer her, eller google; http://www.dslreports.com/forum/remark,138...ip,16;mode=flat

Ta for øvrig å sjekk linkhastigheten din, at den er som den skal.

Lenke til kommentar

Jeg har satt FTP'en til å kjøre på port 99. Dette for å unngå så mye trafikk på port 21. Har også testet med port 21, uten at det nevneverdig ble noe bedre.

Når det gjelder klienten min, så har jeg prøvd ALT mulig. Har prøvd 4 forskjellige klienter uten at det hjalp. Jeg har konfigurert alle klientene slik at passive mode ikke står på/står på. Veldig mye prøving fram og tilbake. Vet at jeg sitter bak NAT.

Har ikke forwardet porten til mIRC, da selve mIRC fungerer. Skal teste dette i dag.

-z00l-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...