Thombr86 Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Her har jeg to bilder(wallpaper), det første ser jeg meg ferdig med, men kan tenke meg lit tilbakemelding på det, det andre er under konstruksjon, og har vært på hold lenge, pga at jeg har menglet et filter for å lage stjerner i bakgrunnen. Bruker Photoshop 7.0, og som noen av dere kan gjette dere frem til, så er bildene inspirert av Dune. Bildene er på 500-700KB. Det første, som er ferdig Eye of the Fremen og det andre som er under produksjon Arrakis Håper på litt input her, for motivasjonen har ikke vært på topp.... Edit: fikset linkene Endret 30. august 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) The requested URL /pic/eye&20of the fremen.jpg was not found on this server. The requested URL /pic/arrakis.jpg was not found on this server. Edit: Ah, du må ha stor forbokstav i filnavnet. Endret 30. august 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Du kan lage stjerner og stort sett hva som helst i Photoshop. Prøv Google... Jeg fant tonnevis av eksempler på 20 sekunder, f.eks. Here you will learn how to make a planet and stars with a sun Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Du kan lage stjerner og stort sett hva som helst i Photoshop. Prøv Google... Jeg fant tonnevis av eksempler på 20 sekunder, f.eks. Here you will learn how to make a planet and stars with a sun Den så bra ut, får se om jeg får til noe etter jobb. Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Fikk bare opp det ene bildet ditt... og helt ærlig, det var ikke sånn kjempeimponerende WOW!!! liksom... Du må nok jobbe mere.. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Ja, de er ikke særlig imponerende, men så er jeg ikke noen ekspert på det heller da. Fikk du ikke til det første? prøv å gå hit, og trykk på bildene Som sagt, Arrakis er ikke ferdig, men holder på nå... Ingen av de bildene blir noe WOW, jeg lager de for å ha som bakgrunn på maskinen min. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Heisann De var helt greie, men det er jo bare billige filters egentlig da.. Prøv å ikke bruk så mye filters. Vær kreativ med polygonal og sånne greier Lykke til Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Jepp, er jo egentlig bare noen filtere jeg har brukt, men jeg er ikke så flink til å tegne/være kreativ så det blir no slik som det blir Nå bare sier hodet mitt, "LAG NOE BRA!" Og for å gjøre det litt lettere så funderte jeg på tegnebrett, men orker ikke legge ut så mye på det. Ser at Thrust (neineinei) har noen billige tegnebrett, er de brukandes? Ellers var det ett som var litt dyrere, men der var det med mus, er det mulig å få uten tro? Endret 31. august 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Cjap Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Sorry for å si det så rett ut, men det første var dårlig. Rett og slett! Kanten var for skarp og den rene blå-fargen var skjærende og fæl! Ikke at jeg har noe imot det men vanskelighetsgraden på bildet var vel av lavete rang og.. Bilde 2 var noe bedre, men jeg er ikke imponert, det eneste som var bedre med det var at du hadde fått med skygger, og planetene dine, eller hva det er, så bedre ut.. men det var fortsatt detaljfattig.. Om det er en stjernehimmel du vil ha er ikke det noe problem å fikse i Photoshop.. lagde en stjernehimmel en gang i Photoshop og den ble sånn: Universbilde.. Du har fortsatt en del å gå på, men om du er ny på Photoshop synes jeg du skal fortsette med det du driver med! Øving gjør mester! Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Hmm, etter at Cjap banka meg ned, så tror jeg at jeg må prøve noe nytt Har litt lyst til å lage 3d-objekter som jeg etterpå kan sette inn i photoshop. Hvilke programmer anbefaler dere? Det bør være av en lettfattelig sort, men ikke så lett at det ikke blir morro. 3Ds Max, er det kanskje av den sorten jeg vil ha? Endret 31. august 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Cjap Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Der har vi stå-på-viljen til en ekte kreator! Bra! Stå på! Sorry at jeg ikke vet shiten om 3d Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hmm, etter at Cjap banka meg ned, så tror jeg at jeg må prøve noe nytt Har litt lyst til å lage 3d-objekter som jeg etterpå kan sette inn i photoshop. Hvilke programmer anbefaler dere? Det bør være av en lettfattelig sort, men ikke så lett at det ikke blir morro. 3Ds Max, er det kanskje av den sorten jeg vil ha? 3ds max er jo ekstra avasnert da, start med bryce 5, å beveg deg oppover mot cinema 4d, 3ds max osv. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Prøv å legge til flere detaljer, og studér gode planet- og univers-bilder slik at du ser hvordan lys, skygge etc bør være. Bryce er forresten et meget enkelt program å lære seg, så det er bare å prøve. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Prøv Blender! Kanskje litt vanskelig å lære seg i begynnelsen, men det er masse tutorials på blender3d.org. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Blender ser nesten for kraftig ut http://www.blender3d.org/cms/uploads/pics/...nal_publish.jpg Det der tror jeg kommer til å ta lang tid å lære seg å lage. Har prøvd Bryce, ligna MYE på Amorphium, som er et digitalt modell-leire program. Endret 3. september 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Her er rekkefølgen jeg hadde tatt med 3D programmer: Bryce, Cinema 4D, Lightwave, 3D Studio Max.. Jeg har prøvd alle og det er vanskelighetsgraden jeg har fått med meg.. Blender eller Maya har jeg aldri prøvd så jeg tør ikke putte de inn itilfelle jeg blir slakta får det Jeg bruker mest Bryce 5, fordi: - Det krever ikke mye afterwork (Jeg er lat ) - Det er ikke for vanskelig - Jeg bare liker det Men det eneste som er kjipt med det er jo så lang render tid -- Det var mine erfaringer =) Endret 5. september 2004 av Stish Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Ehm, med LW3D og 3dsmax der så hadde det blitt ganske dyrt. Jeg har prøvd 3DSMax av en som hadde det en gang, - men jeg foretrekker LW laaangt foran dét. Men så har jeg ikke brukt 3dsmax mer enn den ene dagen heller, så du får ta min vurdering med en klype salt. Etter jeg forlot Windows som platform totalt så har jeg ikke gjort noe 3D, - prøvde Blender, men det ble litt vanskelig Og jeg gidder ikke sette meg inn i det siden det er SÅ mye annet å gjøre Har ikke tid til alt en vil vet du... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå