trust_any1 Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg skal kjøpe ECS 556E, og lurer på hvilken prosessor jeg skal kjøpe... Prøver å spare litt penger da... Og det står mellom 1600 Banias, eventuelt Dothan, og Celeron 1500... Har lest at batteriet varer kortere med Celeron, og lurer mest på forskjellene mellom Dothan og Banias... Erfaringer?! Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 sitter med dothanen nå. rask og pålitelig Lenke til kommentar
hce Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Banias = Pentium-M (0,13 mikrometer) med 1MB cache, finnes i hastigheter opp til 1,7GHz Dothan = Pentium-M (0,09 mikrometer) med 2MB cache, finnes i hastigheter opp til 2,0GHz Celeron-M = Banias kjerne minus speedstep (dvs. den går ikke opp/ned i hastighet for å spare strøm) Jeg ville gått for en P-M, om du vil ha Dothan må du spørre deg selv om du trenger den ekstra megabyten med cache og evt. høyere hastighet. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Er det ikke slik at Pentium M 1,5ghz = 2,5ghz? Mener å ha lest dette et sted. Men husker ikke hvor... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 hce: også ikke glemme at Celeron M har 512KB cache, ikke 1MB som "Banias" har... knothing: sånn ca det opp mot en P4...(kanskje litt optimistisk vurdering, men ikke langt unna 2.4Ghz kanskje..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå