Gå til innhold

s65 Fy så dårlig skjerm!? (vs. k700)

Anbefalte innlegg

Fikk endelig min s65 i dag :w00t: joho!, men til min store skuffelse er oppløsningen på skjermen virkelig dårlig ifh. til SE k700. Bildene på S65 er blasse og mangler dybde, men aller verst man ser jo bare mange prikker. Det er liksom mørke felt mellom hvert punkt som ødlegger bildet, ser på en måte ut som om bildet er brodert med små skråsting. :hmm: Til sammenlikning flyter k700s punkter sammen uten at man normalt sett ser punktene. Det skal vel sies at jeg ikke har hatt noen mobil med kamera før og at S65 sikkert er bedre enn mye annet, men jeg trodde liksom at kamerafunksjonen skulle være bedre på s65 enn k700. Hva er poenget med så stor skjerm hvis den kun har en oppløsning på 132x176 mot k700`s 176x220 på mindre skjerm? Selv ikonene i menyen er hakkete. Nei, det må jo være noe galt her, eller skal det virkelig være sånn? Er i så fall kjempe skuffa, og missta en av de overveiende grunnene for at det ble s65 og ikke k700(onkels mobil i sammenlikning)Telefonen har FW 11, men regner ikke med at noen oppgradering vil kunne gjøre noe med akkurat det...!? Eller?

Derimot håper jeg virkelig at en oppgradering vil gjøre noe med fargene og lysheten i bildene, for også disse kvalitetene skuffet stort sammenlignet med k700. Spesielt rødfargen som såvidt kan kalles grårosa.... mot k700`s nesten perfekte rød. Er det noen godt gjemte innstillinger jeg burde finne eller er FW11 så dårlig?Eller for den saks skyld, er S65 så dårlig? Bildene fra begge mobilene er tatt inne på kveldstid. Er k700 0.3p kamera virkelig bedre enn S65? (iom at bildene kun vurderes utifra hvordan de er i displayet , da det sjeldent vil være aktuelt å ta de inn på pc. Bruker heller oftest vanlig digital kamera til det)

Noen tips på dette?(har prøvd å regulere lysstyrken og hvitbalansen, hjalp ikke stort) Håper virkelig det er en innstilling noe sted, for dette imponerte ikke akkurat. Har ikke fått testet ut så mye annet siden jeg kun kar hatt den på i et par timer, men ellers virker den jo allright....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var i spania og ga opp med å ta bilder på kveldstid.. om dagen er de virkelig bra.. du burde se bildene i fullskjerm på mobilen.. da er de helt råe.. men sant .. når det er kveld blir de prikkete og utydelige.. K700 har lys... *vil ha det på S65*

La oss satse på at FW oppgradering hjelper!

Lenke til kommentar

Jo det er jo greit nok det. Men poenget mitt var forskjellen på k700 og s65.

Jeg brukte ikke blitzen(lyset) på k700 når jeg sammenliknet og mener med det at de ihvertfall burde vært nogenlunde like, men den gang ei...

For det var sykt stor forskjell, og det var det som skuffet.

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe s65, men er opptatt av skjerm og bildekvalitet.. Satse på denne?

er du opptatt av størrelse eller skarphet?K700i er vel et bedre valg men vil du ha en stor skjerm så er S65 bedre enn K700i...

Større? du tenker på de 5 mm?

jaja, ihvertfall skjermen funker som et skudd! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...