Gå til innhold

Skaffe laptop til dama, hjelp...!


Glen_

Anbefalte innlegg

Jah, kjæresten vil ha seg laptop, og gjett hvem som har fått det ærerike oppdraget med å skaffe en sånn en... joda, det blei meg, det. Såklart. Jeg har titta litt rundt, og av egen erfaring (hp maskiner som krasjer idet de tas ut av esken :whistle: )og sånt, så faller nok valget på en Dell maskin. De er litt dyrere, men jeg er overbevist om at det er verdt det.

 

Så til det litt mer tekniske.. Ho skal bruke maskina stort sett utelukkende til skoleting. Vi går Medier og Kommunikasjon begge to, så det blir sikkert en del bilde, tekst, film og animasjon. og musikk, såklart. Ikke et doom3 & HL2 monster, altså. Jeg tittet på Dell sine sider, og fant noe sånt som dette:

 

en Dell Inspiron 5160 med:

 

-Pentium 4 2.8 eller 3.0 gHz

-512 Mb ram

-60Gb harddisk

-32 eller 64 mg nvidia GeForce 5200 grafikkort

-dvd/cdrw combo drev

ellers alt standard..

 

noen som har noen fikse ideer eller gode forslag til rimelige eller lure forslag til hardware? alt av software fikser vi på annet vis så det er ikke et issue.

 

håpe på svar her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale dama di å gå for en maskin bassert på Pentium-M (Centrino Mobile Technology)...

Disse er meget stille da de ikke trenger en altfor bråkete og hurtig vifte for å kjøles ned..

Batterikapasiteten er også nesten det dobbelte av hva Pentium 4 maskinen du nevnte der har..

 

I og med at hun skal bruke den på skolen så vil jeg si at støy og batterilevetid teller mye.. En Centrino 1,6 GHz skal vel yte som en Pentium 2,6/2,8, bare uten 800 FSB..

Eller er jeg helt på jordet nå?

 

Med andre ord så vil en slik maskin være kraftig nok for det meste. Kjøp en Pentium-M maskin med 512 MB minne og 40 GB + harddisk så har hun nok en maskin hun kan ha glede av i en stund :thumbup:

Lenke til kommentar

Kan du gi en ca. makspris? Jeg hadde gått for en HP/Compaq i EVO serien. Gode maskiner og knallgod service. Etter mine erfaringer så sliter Dell alvorlig med servicen i Norge, og det er ikke noe særlig når maskinen står og ingenting skjer. Been there - done that. Det er sikkert andre som er fornøyde Dell-kunder, men jeg styrer laaangt unna (4 mnd servicetid sier sitt). Acer har også vist seg å være gode etter mine erfaringer.

 

Lykke til med PC-kjøpet!

Lenke til kommentar

hmm, takk skal dere ha...

 

maxpris ligger vel på ca 12-13000 kr tenker jeg... Det med centrino prosessoren var en god idé da.. fattern har en sånn en som jobb pc og han er nå fornøyd. Jeg tenkte på den fra starten av, men er den ikke ganske dyr? litt for tidlig på morningen til at jeg gidder å sjekke akkurat nå.

 

Jeg hadde gått for en HP/Compaq i EVO serien. Gode maskiner og knallgod service. Etter mine erfaringer så sliter Dell alvorlig med servicen i Norge, og det er ikke noe særlig når maskinen står og ingenting skjer
Jeg har litt for mange dårlige erfaringer med hp fra før til at jeg helt stoler på dem. Dessuten har ho sagt at det ikke blir en hp. Så det er nå så.

 

  Et par av kameratene mine har denne: G551 DVD±RW D1500 15" 40GB 512MB og er godt fornøyd med den.

Den var jo litt stilig da... hvaslags maskin er det egentlig? så på specs, den ser nå bra ut, men ligger vel prismessig ca likt som alt annet? bra service/kvalitet osv?
Lenke til kommentar

  Et par av kameratene mine har denne: G551 DVD±RW D1500 15" 40GB 512MB og er godt fornøyd med den.

Den var jo litt stilig da... hvaslags maskin er det egentlig? så på specs, den ser nå bra ut, men ligger vel prismessig ca likt som alt annet? bra service/kvalitet osv?

Det er en ECS maskin, mer informasjon om maskinen kan leses her. Ellers anbefaler jeg deg å poste en tråd i Bærbare datamaskiner forumet. Kanskje du får litt mer respons der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...