Dafe Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg har en hdd koblet til et Promise Ultra133 TX2-kort som jeg kun bruker til lagring av musikk og film. Når jeg hører/ser på disse filene hakker det (oftest på store filer). Jeg tenkte dette kunne ha noe med driverne å gjøre, men nei. Instalerte driverne på nytt, men ingen forandring. Overføringshastigheten tviler jeg også på det er, fordi å overføre en film derifra til en annen hdd tar noen sekunder Hvorfor hakker det under avspillingen av filen da? Hva kan gjøres for å fikse dette? Lenke til kommentar
Dafe Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Ingen som har en teori? Lenke til kommentar
ViperOz Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 har også mye problemer med den kontrlolleren .. har koblet til cd brenner og dvd , får minst 150 buffer underruns når jeg brenner en cd . og dvder kan hakke ... klarer heller ikke å boote noen cder , like om det skal gå ann å boote visse cder :S .. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Til alle: Promise kontrollere virker ELENDIG med optiske enheter! Bruk dem kun til harddisker. Til Dafe: Høres for meg ut som om PCI bussen din kan være overbelastet. Hadde selv samme problem da Nettverk, 2 stk IDE kontrollere, firewirekontroller + lydkort stjal av PCI båndbredden samtidig. Ble kvitt det problemet da jeg oppgraderte hovedkortet og fikk et med nettverkskort på egen bus (Intel CSA bus - brukes med Intel Gigabit integrert nettverk på mange intel i875P hovedkort). Sjekk at nyeste drivere og bios til kortet brukes, samt at du kan prøve kortet i en annen PCI slot i tilfelle IRQ konflikter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå