Gå til innhold

2 Windows XP under oppstart???

Anbefalte innlegg

Hei.

Har installert Windows XP på min maskin hjemme. Ved pålogging i dos får jeg to valg av operativ system og begge er Windows XP. Det er forøvrig bare den ene som fungerer. Har vært inne på ”Remote Asistanse” og innstilinger for å se om jeg kan forandre på noe. Jeg har også vært inne på Systemproperties -> Advancd -> Start and Recovery. Uten hell. Har også editert boot.ini fila, men den dukker opp under oppstart. Eneste måte til å få den bort på har vært å sette antall sekunder han skal stå i bootvinduet til 0 slik at den hopper rett forbi.

En annen ting jeg lurer på er om oppstarten går tregt fordi det problemet jeg har med booten eller det er fordi jeg har installert tunge programmer som (Adobe PhotoShop 7.0 Adobe Premier 5 forskjellige Macromedia programmer Interdev og en godel andre tunge programmer). Hva kan man gjøre for å få oppstarten til å gå raskere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med to versjoner av XP under oppstart høres merkelig ut. Aner ikke hva som skjer der, men lang tid før OS er oppe og kjører har som regel med profilstørrelsen din å gjøre. Kanskje har du sinnsykt mye stash på skrivebordet?

Lenke til kommentar

Nop

Har ikke noen akstra ikoner på skrivebordet. Det erkunn main datamaskin nettverk og det som er standard.

Har også vært på Documenst and settings og fjernet alt det som lar eg fjerne.

har heller ikke skjedd noe under installsjon. Gikk rett inn.

Lenke til kommentar

flytt boot.ini- filen til en annen katalog, og kjør en omstart.

nå vil systemet automatisk lete opp boot-info fra den aktive partisjonen på hd'en din. om ikke xp ligger på den, så sliter du litt.

men prøv å flytt på boot.ini, så får du ihvertfall vekk muligheten til å velge mellom xp og xp

det finnes et lite prog som heter "tweak xp" ett eller annet sted på nettet. det brukes for å kutte ned på boot-tiden fra 3minutter til 30 sec, eller noe der omkring

[ Denne Melding var redigert av: roaldhansen på 2002-05-06 18:29 ]

Lenke til kommentar

Du sier at du har redigert boot.ini...

Har du redigert den riktig dah.. (ikke det at det er så vanskelig men kanskje u har gjort feil)

Det skal visst også eksistere en backup av boot.ini hvis du lokaliserer denna og redigerer denne også så skal visst booten din funke....

Men metoden med å flutte eller evt. rename boot.ini skal visst også fungere..

Lykke til har samme probbet her men gidder ikke gjøre noe... "LAT".. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...