Gå til innhold

Lage 3d logo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-10 05:51, C. Alshus skrev:

Det er jo mulig å laste ned Maya fullversjon fra Alias Wavefronnt sine sider...

Dette er Maya Personal Learning Edition. Ikke akkurat det samme som fullversjonen nei... den lager store vannmerker på all grafikken. Kan derfor bare brukes til å lære seg programmet - ikke til å lage noe nyttig som denne threaden faktisk begynte med.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-09 22:55, Hidden skrev:

Så har vi noe som kalles "pris" og "brukervennlighet". Photoshop koster typisk 8-10.000,- i Norge og er et fullblods profesjonelt bildebehandlingsprogram, ikke 3D (men flott for å viderebehandle 3D rendringer selvfølgelig), 3D Studio Max? Billigste utgaven jeg vet kom koster minst 30-40.000,-. Hvorfor ikke bare grave litt ekstra i lomma og kjøpe Maya, det koster jo bare typisk 130-140.000,-. Det er jo ingenting, jeg vet om en russegjeng som bruker 600.000,- på feiringa.

Fra spøk til skitten mus, hverken Photoshop eller andre dyre program er nødvendig for å lage lekre 3D logoer.

Vil du ha fersk melk, kjøp en bondegård, ta landbruksutdanning over 3-4 år, stå opp og gå ut klokka 4:30 på morran og jobb i fjøset. Litt senere på dagen kan du kose deg med et glass. Det er en enkel og grei måte, for å trekke en aldri så liten paralell.

HVORFOR IKKE bare bruke noe som Simply 3D (har Simply 3D 3 selv, kjøpte det for under 400,- fra Danmark), Paintshop Pro (koster rundt tusenlappen, men man får det som shareware)

PS* Jeg mener ikke å være slem eller noe, men slike tips som dere kommer med her er helt på jordet. Det er som å prøve å prakke en Porsche på en kunde som ser etter en Hyundai Atos.

Dei som he gitt forslaga tenker jo vel seff på at han skal laste det ned? Eller e eg på viddene :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-10 22:54, ahdrage skrev:

Dei som he gitt forslaga tenker jo vel seff på at han skal laste det ned? Eller e eg på viddene :smile:

Problemet er vel at det ofte "tar litt av". Noen spør etter et simpelt program for å lage en 3d-logo, og blir anbefalt Maya. Problemet er ikke bare at det koster masse penger, men også at det tar år og dag å lære det...

Lenke til kommentar

Micrografx SIMPLY 3D er et helt kurrant program. Det kom en GRATIS fullversion (version 3.0 - 1998)av den i Komputer for alle nr. 3/2000 !!!! Så har du en kompis eller noe sånt med den CD'en er jo saken grei.

På min hjemmeside ( http://www.gizle.tk/ ) har jeg stort sett bare brukt Simply 3D til logoer og slikt.

Ta en titt for noen eksempler...........

hilsen

Gizle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...