Gå til innhold

Starte på nytt igjen med en tom xbox

Paralio

Anbefalte innlegg

Har nå begravet min gamle hd i det store fjernarkivet, og skal nå starte fra bunn igjen mht å legge inn 1nye friske data i min xbox.

HAR IKKE BACKUP AV DE GAMLE DATAENE :no:

Har lastet ned Slayers 2.5 og brent den ihh til regler og lover.

Men, jeg har et stort problem. Jeg får error code 07 når jeg booter opp.

Har bygget opp partisjonene på hd slik man bør gjøre.

Har også sjekka alle kablene, og alt sitter slik de skal gjøre.

Noen som har forslag til hvordan man kan legge inn slayers via IDE på pc?

Kanskje dette er det eneste som funker.

(Å jo, jeg har vært på xbox-scene og stort sett alle andre siter for å finne svar)

Har en god gammel OZX-chip i boxen

Jeg trenger hjelp. DESP..... :dribble:

Endret av Paralio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det lenge siden jeg har fikla med en xbox aå ikke arrester meg hvis jeg tar feil. Tror du må skifte navna på dashboardet til det som står i biosen. Xbox får altså ikke til å boote... Hvis du husker hva den opprinnelige dash filen het så er det jo ikke noe problem. PS. Ikke at jeg har noe med det men slayer sux, får håpe du ikke skal legge inn noen av programma på cden (de er utdaterte) Husk nå for all del å bruke en cd/dvd type som du vet spilleren din tar lett. Lykke til.

Lenke til kommentar

Har i utgangspunktet kun en moddet xbox, med en gammel chip, og en ny hd uten noe som helst på.

Er åpne for alle forslag.

Hvis Slayers sux, hvilken måte kan min lille xbox verden bli lettere for meg.

Hva er obligatorisk å legge inn på hd? Og i hvilke rekkefølge?

Lenke til kommentar

Var kanskje litt uklar der, slayers funker fint til å hive inn evox (spessielt hvis du er nybegynner) og få starta ftp server men programmene som ligger på denne cden er gamle (+endel er unødvendige) så når du får alt opp å gå bør du installere nyere versjoner av dem tenker helst på media player som bør erstattes med media center. Alt dette finner du på #xbins efnet. Ellers så vil jeg anbefale deg å legge inn avalaunch istedenfor evox. Da jeg ikke er kjent med modchipper må du nesten lese litt rundt, på xbox-scene.com som du nevnte er det mange fine tutorials ellers kan lese/spørre på slashxbox.com da du garantert finner mer kompetente folk der enn meg.

Når det gjelder den feilmeldingen du får så tror jeg at det kan være at xboxen ikke greier å boote opp med den cden enten fordi dvd-spilleren din ikke takler akkurat den typen eller at noen instillinger i bios ikke er helt rett, siden du da har chip så vet jeg ærlig talt ikke hvordan du skal gå frem, anbefaler deg å spørre på forumene til slashxbox.com (norsk) eller xbox-scene

Lenke til kommentar

Høres ut som IDE-kabelen ikke er satt skikkelig i, at du har glemt å sette i strømledningen på HD eller at jumperen på HDen ikke står riktig. Hos meg funker jumperen i "cable select" bra.

Se på imaget under downloads hos www.modifisering.net . Det kan være et alternativ til Slayer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...