FoxLady Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hei, har adsl fra Tele2, med Ericsson HM210d modem. Har fått tak i en Billion Bipac AC-640 AE router for å koble opp mine to pc i nett og på internett. Det funker ikke!!! Har hørt at jeg må inn å konfigurere modemet (Fjerne NAT og DHCP server)!!! Dette er skummelt for meg!! Vet noen hva jeg skal gjøre???? Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Du må sette fast ip på wan porten på routern.Det derre Ericsson modem/routern duger bare til en ting:fyllmasse i bunn av en pose Lenke til kommentar
FoxLady Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Men hvordan gjør jeg det??? Jeg er litt redd for å konfigurere router og/eller modem. Hvis noen kan si i klartekst hva jeg skal gjøre blir jeg glad. Trenger jeg ikke å gjøre noe med Ericsson - modemet?? Lenke til kommentar
Tommy Dreamer Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Har hørt at jeg må inn å konfigurere modemet (Fjerne NAT og DHCP server)!!! Det skulle da ikke være nødvendig å gjøre. Skulle gjerne ha hørt begrunnelsen på hvorfor NAT skal bort og DHCP trenger en kun å fjerne dersom en skal kjøre statiske ip adresser istedenfor dynamiske. Hvordan en går frem er jeg lit usikker på siden jeg ikke kjenner routeren din. Du må sette fast ip på wan porten på routern. Kun hvis han har fått en fast ip fra Tele2. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 hvis du har NAT og DHCPserver i ditt modem, trenger du ingen ekstra ruter for å få to pv'er på nett. da holder det med en switch eller hub. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå