Gå til innhold

Forskjellen på Logitech mus mx700, 900 og 1000?

Anbefalte innlegg

Vet noen hva de store forskjellene på disse musene er? Evt. kan noen linke meg til noen specs om dem? Jeg har problemer med å finne noe nyttig teknisk informasjo selv på logitechs egne sider.

Spesielt er jeg nysgjerrig på hva den nye mx1000 musen har å by på i forhold til forgjengerene.

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må jeg bare si at jeg ikke har brukt disse så jeg har ikke satt meg inn i det, men her er det jeg har fattet:

MX 700 og 900 tror jeg er samme mus, men mx900 har Blåtann i stedet for radio som mx700 har, hvorvidt dette er bra vet jeg ikke, begge har dioder som lyser opp underlaget slik at sensoren kan lese av det, og dermed merke bevegelsene dine.

MX1000 vet jeg ikke mye om, men jeg vet at de har byttet ut diodene med lasere, som gir et bedre lys, samt at de har oppgradert(?) sensoren slik at den leser av 20ganger så ofte, hvilken teknologi de bruker for å sende informasjonen vet jeg ikke.

Men ikke ta ordene mine for god fisk sånn helt uten videre, vent til at noen kan bekrefte det ;)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt både Mx700, og 900. Begge to er greie mus, ikke helt bra til spill (ikke noe du merker hvis du ikke har hatt veldig bra mus fra før av). Det er kun EN forskjell mellom 700 og 900, og det er at 900 bruker blåtann isteden for radio. Dette fører uansett ikke til kjappere mottak, men du slipper forstyrrelser fra andre ting og tang, og dessuten er mottakslengden høyere.

Lenke til kommentar

20 (!) ganger raskere enn mx900? Det høres da ekstremt forbedret ut.

Men... nå fant jeg nettop et review på den, og det virker som det du sier er riktig. Den skal være 20 ganger mer sensitiv til bevegelser. Da skal du ihvertfall slite godt med å få denne musen til å "skippe" heh?

Link til andre som er interesserte:

http://3dgpu.com/forums/index.php?showtopic=310

Ghost: hvorfor mener du at de ikke er god til spill? De er jo faktisk annbefalet av veldig mange til akkurat spill.

-Stigma

Lenke til kommentar

Det som gjør trådløst litt "dårlig" til spill, er at de har en begranset

mengde data de kan sende, og det meste blir brukt opp av all

informasjonen som kommer ifra bevegelsens, og når du da trykker på

en knapp/ruller på hjulet, så vil det bli en helvettes flaskehals (slik som

jeg har forstått det), hvet dog ikke hvordan MX1000 er på dette, men det

står sikkert i den testen du fant.

Edit: skulle ha vært en ommfattende test av de nyeste trådløse musene på HW.no

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

MX700 = her.

Tror nok du baserer uttalelsene dine litt for mye på gammel informasjon. For et år eller to siden var det nok tilfelle at trådløse mus ikke var hyperduperfantastisk til å r0xx0re med i CS, men teknologien blir bedre og bedre.

Selv har jeg spilt Doom 3 med den trådløse musen jeg fikk med MS Wireless Natural Multimedia-tastaturet mitt.. ingen laser eller bluetooth-overføring, men det funket som en kule.

MX1000 var såpass billig at den skal jeg ha, selv om jeg har lite til overs for størrelsen tidligere Logitech-mus har hatt. Det ser ut som om de har klart å få ergonomien til å stemme denne gangen.

Lenke til kommentar
MX700 = her.

Tror nok du baserer uttalelsene dine litt for mye på gammel informasjon. For et år eller to siden var det nok tilfelle at trådløse mus ikke var hyperduperfantastisk til å r0xx0re med i CS, men teknologien blir bedre og bedre.

Selv har jeg spilt Doom 3 med den trådløse musen jeg fikk med MS Wireless Natural Multimedia-tastaturet mitt.. ingen laser eller bluetooth-overføring, men det funket som en kule.

MX1000 var såpass billig at den skal jeg ha, selv om jeg har lite til overs for størrelsen tidligere Logitech-mus har hatt. Det ser ut som om de har klart å få ergonomien til å stemme denne gangen.

Så inkluderte jeg at jeg ikke har så mye erfaring med trådløse mus, og bare kan begrunne svarene mine med ting jeg har lest meg til.

Dessuten spiller jeg ikke CS, faktisk ikke spil noe serlig den siste måneden...

Lite spørsmål til dere med nye trådløse mus, går musepekeren glatt når dere drar musen til siden og scroller ok klikker som en gal?

Hvis ikke, så er mit argument for trådmus borte...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt BEGGE, og jeg sier en ting, det er LYSår forskjell mellom tråd og ikke tråd, åkke som. Jeg føler forskjellen, jeg får bedre aim. MEn jeg sier fortsatt ikke at trådløse mus "suger" til spilling, bare litt dårligere, så ikke gå fra en ny tråd mus til trådløs, og forvent gode resultater, men derimot hvis du har hatt en gammel, dårlig mus, er det godt å få en Mx700/900 mus

Lenke til kommentar

Sitter selv med en mx700 i skrivende stund og må si meg godt fornøyd med den. Det er alfa omega å passe på at man har riktig driver innstalert og at man har konfigurert musen etter sitt eget behov. Er nå ikke den som spiller mest CS, men kan si at jeg har spillt igjennom doom 3 på Nest siste vanskelighetsgrad og musen sviktet aldri (heller at jeg ble så skremt at jeg mistet musa noen meter og måtte løpe og hente den, i mellomtiden døde selvsagt den stakkars forsvarsløse marine duden).

Lenke til kommentar

min mx700 pleide å "skippe" sånn som det sies, det er noe jeg ikke har klart med min mx1k som suser av gårde.. på mx1000 så er det altså ingen ting som lyser opp overflaten sånn som på 700,og 900, (ihvertfall ikke synlig) batterilevetiden er DRASTISK forbedret, og jeg tror nok at det ville ha vært det beste kjøpet, mx1000 bruker ikke blåtann, men FAST RF-signaler

Lenke til kommentar
min mx700 pleide å "skippe" sånn som det sies, det er noe jeg ikke har klart med min mx1k som suser av gårde.. på mx1000 så er det altså ingen ting som lyser opp overflaten sånn som på 700,og 900, (ihvertfall ikke synlig) batterilevetiden er DRASTISK forbedret, og jeg tror nok at det ville ha vært det beste kjøpet, mx1000 bruker ikke blåtann, men FAST RF-signaler

Hmm... Det var jo litt underlig.

MX700 bruker jo også "Fast RF"...

Vil det tilsi at det kommer en versjon til av MX 1k med blåtann, eller at de har funnet ut at Fast RF er bedre til overføring av data (mindre latency?)?

[EDIT]

Nevermind. Er kommentert i reviewet fra 3dgpu at bluetooth var tregere enn Fast-RF, og at det er grunnen til at de har "gått tilbake" til å bruke dette.

[/EDIT]

Og ang skipping, bruker selv MX700 og har ikke merket noe særlig til det etter at jeg byttet musmatte... Når jeg brukte min gamle filt matte hadde jeg problemer med dette, men etter at jeg byttet til fUNC 1030 forsvant dette...

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...