Gå til innhold

Er det noe vits i å kjøpe ny vifte?

Anbefalte innlegg

Har en 38dba Cooler Master, som forsåvidt kjøler bra.

T-bird 1400 @ 46 C/thermal pad.

Hvor mye mindre bråker en TaiSol CGK 760, på 32dba + skjermkortvifte + PSU vifte + 25dba kabinettvifte??

Kan ikke dette med desibel..

Har TaiSolen like god kjøling som cooler master'en??

Mvh Jakob

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg og en kammerat av meg får snart nye PC'er. Kammeraten min har bestilt en Taisol CGK760 en Papst vifte 35db og Artic Silver 3, dette trur jeg skal funke supert. 46c er jo litt mye, men du har jo en Tbird så..

OG den Taisol ribba skal jo være bra da, trur den er litt bedre enn Cooler Master'n i alle fall med Papst vifte og AC3 på ;)

Mvh.

Simen Bakke

PII 400Mhz, 256 PC100/133 RAM, ATi Rage 4MB, Creative 3Dblaster Voodoo2 3DFX 12MB PCI, 8GB Maxtor, 17" IBM SoundBlaster VibrA 16, Logitech Pilot Mouse Optisk, Telenor ADSL 704/128k, Windows XP Pro

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-05-05 17:57 ]

Lenke til kommentar

Vet ikke med de viftene du ramser opp der, men jeg vil absolutt anbefale å ta en titt på Silent Viking (du finner omtaler her på HW). Det er som natt og dag i forhold til "vanlige" cpu-vifter.

Men altså, skal du ha en stillegående PC så må jo de øvrige komponentene ha kjøling som også står i stil til cpu-viften.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-05 18:02, Caveman skrev:

Quote:

On 2002-05-05 17:56, hasuwest skrev:

46c er jo litt mye, men du har jo en Tbird så..

det er jo ikke mye i det hele tatt for en tbird

Nei, kanskje ikke, men jeg vil ihvertfall ha en mindre støyende vifte, som i tillegg gir god kjøling. Jeg overklokker ikke. Skal også bruke den på min framtidige t-bred :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...