Egil.B Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Er det mulig å få php til å parse en variabel, på samme måte som include(fil). Jeg holder for tiden på å skrive et mest mulig dynamisk system for siden min, og tenkte derfor å ha det meste i databaser for at ting skal være enkle å redigere, lage nye sider osv. For tiden bruker jeg flatfiles, men siden blir ganske treig av å måtte lese så mange ulike filer. Det jeg trenger er ganske enkelt en måte å få php til å tolke en variabel (for eksempel resultatet av en mysql-query) som et php-script og parse dette. Noen forslag? Endret 30. august 2004 av Egil.B Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Vet ikke helt om jeg forstår problemet ditt, men høres nesten ut som om eval() er funksjonen du leter etter. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Jepp. takker så mye Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 If eval() is the answer, you're almost certainly asking the wrong question.-- Rasmus Lerdorf I'll say no more Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 slenger meg på eXZire her - kan ikke dette løses på en annen måte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå