phun-ky Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 har klødd meg halt i hjel nå... får fortsatt denne feilmeldingen og jeg vet da pokker hvordan jeg fikser det: Warning: main(/forum.phun-ky.net/conf_global.php): failed to open stream: No such file or directory in /hsphere/local/home/phun-ky/forum.phun-ky.net/mod_login_to_ipb.php on line 101 Fatal error: main(): Failed opening required '/forum.phun-ky.net/conf_global.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /hsphere/local/home/phun-ky/forum.phun-ky.net/mod_login_to_ipb.php on line 101 det som er på linje 99 til 102: // Our requires and objects //------------------------------------------------- require $root_path."conf_global.php"; require $root_path."sources/functions.php"; noen som har opplevd det samme, eller har peiling? Lenke til kommentar
joffar Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Har du satt $root_path Det virker som den pr;ver å gå til default path som er .:/usr/local/lib/php $root_path skal vel være noe slikt som /hsphere/local/home/phun-ky/forum.phun-ky.net/ Har du filen conf_global.php i den korrekte katalogen? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 da kom jeg videre, men nå fikk jeg: notice: Undefined property: error_no in /hsphere/local/home/phun-ky/forum.phun-ky.net/sources/Drivers/mySQL.php on line 316 feilmeldingen: mySQL query error: SELECT m.id, g.g_id, g.g_access_offline, m.name, m.mgroup, m.password, m.new_pass FROM ippbe_members m LEFT JOIN ippbe_groups g ON (g.g_id=m.mgroup) WHERE LOWER(m.name)='phun-ky' mySQL error: Unknown column 'm.new_pass' in 'field list' mySQL error code: Date: Monday 30th of August 2004 09:17:59 PM men der skal det egentlig ikke være feil, da forumet er konsist i seg selv.. (ipb)... Lenke til kommentar
joffar Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 har du sjekket at column new_pass finnes i tabellen field list Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Det er ikke feil, den bare sier at en variabel er tom, ikke noe galt i det..set på error_reporting(0); i toppen av scriptet så slipper du slike meldinger. dog hvis det ikke funker da så må den variabelen bli satt.. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 sskal prøve det.. men jeg fant ut at modden er til 1.2, og jeg har 1.3 (ipb).. litt latterlig av meg. men skal se om det funker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå