Homer S. Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Det er ei moglegheit, men dem koster penger. Meiner å ha sett ein Sata-kontroller som støtter rundt 8 disker, og kosta ca. 1600-1700kr. Kan dette stemme? Edit: Fant den eg tenkte på, men det er desverre PCI-X... Highpoint SATA RAID-kotrolleren hos komplett du tenker på? Tror den er bakoverkompatibel med PCI 2.2 Lenke til kommentar
chma Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Kanskje litt over budsjettet, men 3ware S ata raid fås med opp til 142 porter....i "vanlig" pci spor. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hvis du sitter med kunnskapen hadde selvfølgelig det beste vært å installere linux, uten grafisk system, ytelsesmessig og alt, det ville i alle fall jeg ha gjort. Enig. Ikke er det vanskelig heller... Kjøre (fil)server på Windows er galskap for de med god tid, ingen kunder/brukere, og for lav stressfaktor. Har aldri vært borti at Linux har klaget på store disker heller (så lenge vi ser bort i fra at /boot må være addresserbar fra BIOS) Lenke til kommentar
slettet Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Det er ei moglegheit, men dem koster penger. Meiner å ha sett ein Sata-kontroller som støtter rundt 8 disker, og kosta ca. 1600-1700kr. Kan dette stemme? Edit: Fant den eg tenkte på, men det er desverre PCI-X... Highpoint SATA RAID-kotrolleren hos komplett du tenker på? Tror den er bakoverkompatibel med PCI 2.2 Hmm. Eg likte ikkje ordet "tror" i den setningen... Er det nokon som veit? *Søke på Google* [edit] Ifølge sida til HighPoint-tech er den bakoverkompatibel. Koster 1850,- på komplett. *Løpe & kjøpe* [/edit] Endret 5. september 2004 av nmedaas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå