andesam Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Leter etter en måte jeg kan erstatte hver enkelt bokstav i en settning med ett eller flere tegn. Håper noe skjønner hva jeg er ute etter. Lenke til kommentar
Vain Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Private Sub Command1_Click() dim i as long i = 0 do text1.selstart= i text1.sellength = 1 if text1.seltext = "F" then text1.seltext = "p" i=i+1 loop until i = 40 'eller mer? End Sub sikkert amatørkode , men det funker. Endret 30. august 2004 av 86Fredrik Lenke til kommentar
andesam Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 takker og bukker Lenke til kommentar
Vain Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 En liten ting... det skal være: dim i as long Lenke til kommentar
ratata Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 replace fungerer og godt(vil eg tru)... replace("blah","med blah") Lenke til kommentar
Vain Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 replace fungerer og godt(vil eg tru)... replace("blah","med blah") Hva med å gi litt kode? Da blir det lettere for nybegynnere å forstå hva du mener. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hvis du f.eks vil erstatte alle A'er i en tekst med bokstaven B, kan du skrive følgende kode (sett at tekstboksen heter txtText): txtText.Text = Replace(txtText.Text, "A", "B") Hvis du hadde lyst å slette alle forekomster av bokstaven A kunne du brukt denne koden: txtText.Text = Replace(txtText.Text, "A", "") Og, skulle du ønske å slette både store og små bokstaver må du legge til en variabel i siste paramenter: txtText.Text = Replace(txtText.Text, "A", "", , , vbTextCompare) Lenke til kommentar
andesam Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 takker for svar. Men hvis jeg skal gjøre slik at alle flere enn en bokstav skal erstattes med noe annet, hvordan gjør jeg da? tenker på aadnk sin metode, da den ser enklest ut. Lenke til kommentar
Vain Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) for å komme med mer amatørkode(?): gjenta alt mange ganger txtText.Text = Replace(txtText.Text, "A", "1", , , vbTextCompare) txtText.Text = Replace(txtText.Text, "B", "2", , , vbTextCompare) txtText.Text = Replace(txtText.Text, "C", "3", , , vbTextCompare) Endret 31. august 2004 av 86Fredrik Lenke til kommentar
toss Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) går det an å sette inn variabler i koden i stedet for "A"? edit: fikk det til med litt prøving.. satte bare i inni stedet for "A".. Endret 31. august 2004 av toss Lenke til kommentar
andesam Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 takker og bukker for svar . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå