Gå til innhold

Importere nyehter fra dagsavisen

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å ha noen nyheter på siden min. Har jo sett flere som har nyheter fra f.eks. VG.no på sida si, men saken er den at jeg ikke liker VG spesielt godt. Kunne helst tenkt meg Dagsavisen, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til...

Regner med at de har brukt noe sånt som cutenews for å poste nyheter, så hvis jeg hadde adressen til cutenews på sida deres kunne jeg jo bare importert nyheter direkte derifra... Men det går jo ikke.

Så hva gjør jeg? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skriver de samme nyheten som dem å legger credit på siden din til dem? :p

(hvis det er lov da)

Det er jo selvfølgelig en mulighet, men ikke et reelt alternativ for meg. Trenger noe som oppdager og oppdaterer nyhetene manuelt.

Det med lov/ikke lov har jeg egentlig ikke tenkt så mye over, ville da tro at de tolerer at en enkeltperson "låner" litt nyheter fra dem? Blir jo sånn at man kan trykke på "les hele saken" og så komme inn på siden deres.

:hmm:

Lenke til kommentar

hva med å sjekke om avisene du skal ha nyheter fra har rss-feed? ved hjelp av dette søket på kvasir ser man at både aftenposten og vg tilbyr dette. (jeg regner med at andre aviser tilbyr det samme - send de forskjellige redaksjonene en mail om dette hvis du ikke finner noe info om dette fra sitene til avisene....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...