Wartech Skrevet 29. august 2001 Del Skrevet 29. august 2001 Det ser ut som det er feil på ASUS PC Probe... Den mener at Power fan (Powersupply vifta, ikke sant?) går på ca. 4700-4900 rpm, enda den ikke er tilkobla hket. Og at CPU fan ikke går i det hele tatt, jeg har kobla CPU vifta til der det står CPU_FAN (både på hovedkortet og i manualen). Hjelper det å flashe bios eller laste ned en nyere versjon av PC Probe? Lenke til kommentar
Predator Skrevet 29. august 2001 Del Skrevet 29. august 2001 Går cpu-vifta rundt når du skrur på pc`n? Eller tror du ikke at den går rundt siden det står 0 rpm i biosen? Du har sikkert koblet cpu-vifta inn på power fan uttaket istede!!!!!!!! Derfor viser den 4700-4900 rpm Sjekk det!!!!! Lenke til kommentar
Wartech Skrevet 29. august 2001 Forfatter Del Skrevet 29. august 2001 Seff går vifta rundt... som sagt så er cpu vifta kobla på der det står CPU_FAN (både på hket og i manualen). I bios står det at CPU vifta går på 4700-4900 rpm. Det er bare det at ASUS PC Probe mener at det er power vifta som går rundt - ikke CPU vifta... Lenke til kommentar
Predator Skrevet 29. august 2001 Del Skrevet 29. august 2001 Bare prøv å kobl over cpu vifta til power fan uttaket istede og se hva biosen sier da. Men det gjør vel egentelig ikke noeom biosen sier at cpu vifta er power fan!!!!!! Du kan jo også laste ned nyeste bios og flashe:-) Kanskje det er en feil som de har fikset i en nyere versjon.... Lenke til kommentar
john o Skrevet 30. august 2001 Del Skrevet 30. august 2001 Hei..... Asus Probe har for så vidt en tendens til å oppføre seg litt merkelig.... På min ligger CPU temperaturen v/ load på rundt 60 grader. Dette sier ASUS Probe også, bortsett fra at det med jevne mellomrom (ca. 1 gang pr. time) viser en meget spiss topp på kurven, og den sier da at temperaturen i ca. et sekund hver gang toppen kommer, er oppe i over 150 grader....... Er det noen som har en eller annen forklaring på dette fenomenet? Lenke til kommentar
Wartech Skrevet 31. august 2001 Forfatter Del Skrevet 31. august 2001 Som sagt så er det ASUS PC Probe som har problemer, IKKE BIOS!!! Cpu fan er på Cpu fan i BIOS, men Cpu fan er på Power fan i ASUS PC Probe... Lenke til kommentar
mr-alex Skrevet 2. september 2001 Del Skrevet 2. september 2001 Jeg bruker også ASUS Probe for temperaturavlesning. Er det et annet program jeg kan bruke som er bedre, mer pålitelig evt. "standard"? Jeg trenger et som fungerer med mitt ASUS A7V mobo selvsagt :smile: Alexander Lenke til kommentar
lalula Skrevet 9. september 2001 Del Skrevet 9. september 2001 Hallo folkens! bruk Mother Board Monitor 5 da for guds skyld.. kan det virkelig være så vanskelig? Lenke til kommentar
Thunder_silence Skrevet 9. september 2001 Del Skrevet 9. september 2001 Det er som dere sier, det er ASUS Probe som er problemet her. Jeg har kjørt forskjellige versjoner av Probe, og funnet ut at den det er minst feil på er ver. 2.12.01. Den "eneste" feilen med den er, at hastigheten på cpu-viften vises som Power-fan hastighet. Men hovedgrunnlaget for å kjøre 2.12.01 er at ihvertfall gir meg riktig temp. på CPU'en. Alle de andre versjonene av Probe viser mellom 5-10 grader for høyt i forhold til BIOS. Lenke til kommentar
eirikhaf Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Asus Probe suger max...... ligger som regel på 55-60grader hele tiden... i bios står det ca45grader... med superorb....som gikk på over 10000rpm er ikke d litt mye? bråkte som et helvete... skifta vifte......gradene gikk ned både i proben og bios....turtallet gikk ne...støyen vart lavere... AMd duron 900@1100 asus a7v133 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå