Gå til innhold

posten.no ala. pony express

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er postnummeret der du bor?

Postnummeret der pakken skal er 9100. Altså kvaløysletta noen få kilometer fra postens omlastingssenter for nordnorge.

Den ene pakken har forsåvidt kommet fram nå:

Produkttype:  NORGESPAKKE

Vekt:  4,06 kg

Volum:  24,7 dm3 (50 x 26 x 19 cm3)

Dato:  Kl.:  Hendelse:  Poststed: 

21.10.04  10.13  Innlevert postkontor  2391 MOELV 

21.10.04  17.38  Innlevert postterminal  2309 HAMAR 

22.10.04  08.58  Videresendt  0024 OSLO 

26.10.04  11.52  Registrert omlastingsterminal  9002 TROMSØ 

27.10.04  07.33  Registrert omlastingsterminal  9100 KVALØYSLETTA 

27.10.04  09.40  Ankommet postkontor  9100 KVALØYSLETTA  MATSERVICE KVALØYA AS

Jeg var og hentet pakken for et par timer siden, og fikk pakkelappen i postkassa like etter at jeg kom hjem. Jeg synes det er for døryt at det skal ta 6 dager når de lover 5 dager. Det at det er helg i mellom er en dårlig unnskyldning for posten siden det nødvendigvis blir umulig å levere en pakke i løpet av 6 ukedager uten at det blir lørdag eller søndag i mellom. Da kunne de like gjerne ha lovet at det tar 1 uke i stedet for 5 dager.

Virkelig synd at det ikke finnes noen reelle konkurrenter til posten i norge. DHL, linjegods osv. regner jeg ikke med siden de hverken har postkontorer, eller det går an å benytte de for en fornuftig pris fra f.eks nettbutikker.

Lenke til kommentar

Denne pakken din har bare brukt 4 dager på den måten posten regner. Når den er innlevert torsdag, er dag 1 fredag, dag 2 mandag, dag 3 tirsdag og dag 4 onsdag. Synes det er ganske bra egentlig - med tanke hvor langt nord det er.

Endret av skjesp
Lenke til kommentar

Hvis pakken sendes på mandag, vil du ha den her senest fredag. Du vil kanskje knipe en dag eller to hvis du bestiller hjem på døren. Den bruker da to dager fra Sandefjord til Tromsø. Pakken blir da sendt til Kvaløysletta samme dag. Nå er jeg usikker på hva som skjer med hjem på døren pakkene som skal til 9100, men det skal jeg sjekke.

Lenke til kommentar
Hei,

Posten har et overskud på 1 milliard i året.

Var der ikke en kendt politiker der engang sa: "Norge er det sidste kommunistiske land i Verden" ?

Mvh

Kimmer

Stemmer det kimmer, det var en kjent topp politiker i Sverige som sa:

Norge er den siste kommunist stat. Og det stemmer, uten tvil.

NRK: Betale lisens for en møkka kanal jeg aldri ser på??? TVANG!!!!

POSTEN: Trege og sinnsykt innefektive og dyre.

Telenor: Det mest monopolistiske, grådige, elendige teleselskapet som har sett dagens lys!

NSB: Priser??! Overpriset til tusen.

Norge er uten tvil den siste kommunist stat, og med ett demokrati som ikke fungerer som det skal spør du meg, Kjell Magne Bondevik med ca 8% bak seg er statsminister??? GÅR DET ANN!??

Avgifter og overformynderi er vel to stikkord i det Norske samfunn, nei alkohol må være dyrt, ellers kan du bli alkoholiker! Hva blir det neste, høye avgifter på bamsemums? Ny avgifter på biler? Blandt de høyeste i verden! Hvorfor? Jo staten ønsker så mangen så mulig trafikk drepte pr.år, og høye utslipp av skadelige avgasser. Se på Finland, der satte de ned avgiftene på nye biler med 45%, allikevel tjente staten mer penger, fordi folk byttet ut sine gammel rustholker med nye sikre, miljøvennlige biler.

Retts systemet i Norge er jo helt på trynet, en voldtektsmann, voldsforbryter, ol. går ofte fri, eller får veldig liten straff, men for eks. en som kjører litt for fort får verdens strengeste straff, (trafikk straff i forhold til andre land) 160km/t i 80 sone, da er det 2 1/2 år uten lappen, 30 dager i buret OG 12laken i bot. Trippel straff anyone?? Faktisk motstridende EØS reglene, men pytt pytt, Norge herjer bare fram, og gjør som de vil selv.

Nei, blir ikke lenge før jeg flytter fra denne siste Kommunist stat! :mad:

Lenke til kommentar

Retts systemet i Norge er jo helt på trynet, en voldtektsmann, voldsforbryter, ol. går ofte fri, eller får veldig liten straff, men for eks. en som kjører litt for fort får verdens strengeste straff, (trafikk straff i forhold til andre land) 160km/t i 80 sone, da er det 2 1/2 år uten lappen, 30 dager i buret OG 12laken i bot. Trippel straff anyone?? Faktisk motstridende EØS reglene, men pytt pytt, Norge herjer bare fram, og gjør som de vil selv.

Nei, blir ikke lenge før jeg flytter fra denne siste Kommunist stat! :mad:

Litt for fort? 160 i 80-sone?

jaja.. får håpe jeg aldri møter deg i skylinen din en dag du har dårlig tid!

hva syns du er passende straff? skal man bare få 1 "straff", så må jo det kun være å kjøre opp igjen, siden man ved fengsel/bot/miste førerkortet bryter med EØS-reglene.

-Vote for "the råners paradise!"-

Off topic: Kjører forresten Skyline stort sett daglig... Herlig bil må jeg si!

Lenke til kommentar
Jeg var og hentet pakken for et par timer siden, og fikk pakkelappen i postkassa like etter at jeg kom hjem. Jeg synes det er for døryt at det skal ta 6 dager når de lover 5 dager. Det at det er helg i mellom er en dårlig unnskyldning for posten siden det nødvendigvis blir umulig å levere en pakke i løpet av 6 ukedager uten at det blir lørdag eller søndag i mellom. Da kunne de like gjerne ha lovet at det tar 1 uke i stedet for 5 dager.

Virkelig synd at det ikke finnes noen reelle konkurrenter til posten i norge. DHL, linjegods osv. regner jeg ikke med siden de hverken har postkontorer, eller det går an å benytte de for en fornuftig pris fra f.eks nettbutikker.

Kan jo gi mitt eksempel også.

Pakken f.eks fra komplett, sendes i fra sandefjord på en mandag, tirsdagen er den i oslo, torsdagen er den i fauske og på fredag er den fremme. At posten virkelig klarer å rote bort 2 dager til i ditt tilfelle for å knø en pakke opp til tromsø er jo i seg selv utrolig

Lenke til kommentar

Kan jo slenge meg på med en liten historie jeg og..

Bestilte en pakke fra Itbutikken. Da pleier ting å forløpe seg sånn:

Fra der webbutikk holder til -> oslo -> drammen -> Slemmestad (her jeg bor)

Den gangen var det Webbutikk -> Oslo -> Drammen -> Oslo -> Drammen -> Drammen -> Slemmestad -> Og når jeg kom dit fant de ikke pakka.. Men etter et par dager dukka den plutselig opp :p

Kan jeg bare le av i ettertid. Tabber kan jo skje i alle bedrifter..

Tviler ikke på at posten kan effektivisere ting en del i forhold til i dag... Men er stort sett fornøyd jeg :)

Lenke til kommentar

Hmm, har samme inntrykk av posten. Her er min siste historie:

Jeg bestilte høyttalere, mus og kabinett fra netshop på torsdag kveld, forrige uke. Disse varene ble pakket og jeg fikk mail klokken 9:30 på fredags morgen, med et pakkesporingsnummer, ingenting på fredagen registrert på pakkespor, på lørdag sto det at det var registrert info, men ikke innlevert til posten, først på mandag ble pakken registrert ankommet i stokke, og tirsdag kunne jeg hente den på posten, ikke veldig lang tid, men med tanke på at jeg bor i skien, som er en time unna lageret til Netshop synes jeg det var litt drøyt, at ingenting skal skje på fredag eller lørdag er litt rart.

Lenke til kommentar
servicepakker og norgespakker røres ikke i helgene..

De har vel blitt rørt på lørdagene før? Mener å huske det, om det er slik er det jo UTROLIG teit, hva betaler vi egentlig for? :angry:

For norgespakke eller servicepakke? :cool:

Man kan få pakker sendt ekspress også, men det koster mer. Eventuelt må webshoppene gå over til DHL, UPS eller andre transportfirmaer. Men da må også kundene være villig til å betale for det.

Lenke til kommentar

Synes vi snart kunne gå over til ett system der vi faktisk betaler for hvor mye vi sender. På mindre brev er jo dette selvsakt lite vesentlig, men kommer du over 350gram er jo prisstrukturen helt på trynet.

Har du ett brev som veier 1100 gram koster det 120 kroner. Da er det billigere å sende det i 2 deler, ett på 900 gram til 55 og ett på 200 gram til 22.

Dette sparer deg som kunde for en del kroner, men påfører posten ekstra kostander, da det er dyrere å behandle 2 brev enn ett. Totalvekten er alikevel den samme og transportkostnader vil derfor forbli de samme. Dette forløper seg anderledes når det gjelder store kvantum.

Hvorfor ikke ta i bruk de fantastiske oppfinnelsene som vekt og kalkulator og ha en pris pr gram?!

A-post

Vekt Pris

350 22,00

1000 55,00

2000 120,00

Lenke til kommentar

Tydelig at det er noen her som burde benytte tiden de venter på datadelene sine, til å finne ut hva som skjer i verden rundt. Tydelig at kunnskapsløsheten er fremtredene og påstander som slenges ut har lite grobunn i virkeligheten.

Det er konkuranse på postpakker i Norge, dette er ikke noe Posten har monopol på. En liten kikk her gir mer informasjon: http://www.posten.no/Portal/OmPosten/FaktaOmPosten/Historie/

Så isteden for å sitte å slenge ut av seg feilaktige påstander burde heller noen ta innover seg at det har vært fri konkurranse i noen år nå. Og at noen tydeligvis ikke har merket det kan jo kanskje skyldes at det ikke er så mange firmaer som ser noe god økonomi i å kjøre pakker med datadeler fra Sandefjord til en liten bygd. Og at konsekvensen av den konkuransen dere etterspør er bedre tilbud i sentrale strøk, men langt dårligere i utkant Norge.

De store kommersielle selskapene går inn og "skummer fløten" på de befolkningtette områdene, dette må Posten møte og effektivsere driften sin. Det innebærer ofte dårligere tilbud på de plasser det ikke er konkurranse. Slik at den konkurransen mange etterspør faktisk i praksis vil innebære et dårligere tilbud.

Og ikke noe BI fjas om at nye markeder da vil åpne seg som følge av dårligere tilbud i utkanten, det bil aldri bli god økonomi å kjøre milevis for å levere et brev frankert med kr. 6,-

Lenke til kommentar

Bestiller jeg pakker har jeg dem innen hmm tregeste til nå har vært 3 dager. Bor i Stavanger, men da går jeg ned på posten for å hente pakken med pakkesporings nummeret.

Men jeg vet at venner av meg som bor på Tasta 4-5minutter med bil fra sentrum, som må hente pakkene sine på en bensinstasjon, må vente både 1 og 2 dager lengre enn meg.

For å vente på den kjære lappen som sier at pakken har kommet er uaktuellt, gjorde dette en gang, og da hadde pakken ligget der i 4 dager før jeg fikk lappen. (sjekka pakkesporingen etterpå for å finne ut når pakken min var ankommet).

Så er noen litt mindre effektive arbeidere rundt. Men jeg skal ikke klage for masse.

Men føler virkelig med dere som må vente mere enn 4-5dager. Det er bare surt.

Lenke til kommentar

Kan vel ikke gjøre annet enn å tre inn i rekkene.

Jeg sitter hjemme og venter på ADSL-utstyr. Pakken blir iflg. ISP levert på døren, og det skal ikke ta mer enn 24 timer. Dagen etter går, og ingen pakke. Jasså, tenker jeg og ringer ISP. Joda, den er sendt. Vel vel, får vente til i morra. Men ingen pakke. Dagen etter der igjen ringer jeg først utkjøringssentralen og ber dem se etter pakken på grunnlag av navn/adresse og avsender. Neida, ingen pakke der. Ringer til alle postkontorene i byen, men ingen finner den. Ringer så Postens kundesenter og ber dem lete opp pakken. Det viser seg da at de har returnert den til avsender med beskjed om at mottagers navn/adresse ikke eksisterer. Snodig, for etter min mening var begge deler helt korrekte.

Ellers har jeg opplevd flere ganger at pakkene har blitt liggende på postkontoret i lengere tid før lappen har kommet. Etter å ha blitt en smule upopulær på grunn av henting med sporingsnummer (spør ikke meg hvorfor), tenkte jeg at jeg skulle være hyggelig og vente på lapp. Hvor lang tid tok det fra pakka lå på posten til jeg fikk lappen? Fem dager - fra mandag til lørdag morgen.

Videre - hjem på kvelden har ikke akkurat fungert særlig bra for min del. Har, som andre her, stort sett opplevd at pakken plutselig er på postkontoret. Sporingsrapporten melder at den er forsøkt utlevert, og flere ganger har dette skjedd på tider da jeg har vært hjemme og umulig kan ha unngått å legge merke til at noen har vært innom (ser hele innkjørselen, postkassen og en bra bit av veien fra stua).

Snurrig? Bare litt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...