Gå til innhold

Brukt eizo 21". Noe å satse på?

Sjefern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får det du betaler for. Antagelig begynner den å bli ganske blass i fargene. Har selv en Compaq Qvision 210 samt en 17" Hyundai LCD. Velger som regel å bruke LCD skjermen. 21" skjerm tar utrolig stor plass når du får den hjem på skrivebordet.

Hvis jeg var deg ville jeg spart litt til og lagt pengene i en LCD skjerm.

Lenke til kommentar

Har selv en Eizo F77 som jeg sjelden bruker, den er blitt såpass gammel at bildet begynner å bli uklart og dårlig. Siden skjermen du nevner er fra ca samme tidsperiode, ville jeg ikke satset på å kjøpe den..

Hvis du har lyst på en bra skjerm til spilling, og ikke har lyst til å betale alt for mye, anbefales denne. Man får stort sett ikke bedre skjerm til 2500kr (tror den selges enda billigere andre steder, orka ikke lete :-) ). Selv om lcd-skjermer etterhvert har blitt ganske gode til spill, er de fortsatt et hakk bak crt-skjermer, da tenker jeg hovedsaklig på pris og bruk av ikke-native oppløsninger.

Lenke til kommentar
Ja spesifikasjonene så jo sikkerlige deilige ut  :love: Noen som når de sluttet å produsere de?

Vil den kunne kjøre på 85hz? Hvis ikke den kan det er det kanskje ikke noe særlig vits.

Recommended Resolution 1280 dots x 1024 lines @ 85 Hz

Maximum Resolution 1600 dots x 1280 lines @ 72 Hz

Så det spørs hvilken oppløsning du skal ha.

Lenke til kommentar

Jeg bor jo selv i Tønsberg og han holder til å Horten så jeg bør kanskje stikke innom å se hvordan skjermen oppfører seg.

Jeg har allerede en 19" skjerm som jeg er ganske fornøyd med men det var jo suget etter noe større da.

1280x1024 hadde holdt for meg få sånn sett virker det jo bra. Men det var det med hvor mye skjermen var brukt og hvor lenge den kommer til å holde da..... :ermm: Har jo ikke lyst på en skjerm som har blasse farger heller. *uff*

Nei jeg får se om jeg kan ta meg tid til å stikke innom en dag.

Tusen takk for hjelpen :yes:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...