Gå til innhold

CPU går varm, P4 3.0 GHz

ve_gard

Anbefalte innlegg

Heisann jeg har problemer med att cpu'en kommer oppi unormalt høye temperaturer..(60 grader ++) ofte 65+ Og det skjer som oftest når jeg starter et spill og har spilt enstund. Jeg har flust av vifter på plass og kjølepasta riktig påklæssa=)

Lurer på om dere kan komme med noen annbefalte CPU' vifter til den prosessoren.. eller noen tips for å få ned temperaturen. Ps: Jeg bruker den standard kjøleren som fulgte med CPU.

MVH Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

60 grader er vel ikke noe unormal temperatur etter en spill-runde..

Det er omtrent samme temp som jeg hadde med boxed kjøler.

Temperaturen behøver ikke stemme heller, for den saks skyld. jeg har oppdatert bios 3 ganger, med stor forskjell i registrert temperatur hver gang..

Lenke til kommentar

Ikke overklokket pcen.. men når temperaturen går opp imot 65grader... hvor høyt kan jeg la temperaturen leke seg før det begynner å bli alvorlig? hører att 70 grader ikke er så bra.. og den kommer til å nå den temperaturen viss ikke noe gjøres... desværre.. :no:

MVH Vegard

Lenke til kommentar

Jeg sitter med en bein-stabil Northwood som ligger mellom 60C og 79C. Oppe i 82C på noen varme sommerdager. Så 60-65C trenger ikke nødvendigvis være så faretruende.

Edit: Har hatt slike temperaturer i over ett år nå.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Jeg har ikke klokket prosessoren noe. Men vil da maskina slå seg av automatisk når prosessoren når en høy temperatur. Og hvorfor er da alarm.temp i bios satt til 70 grader som "standard" viss d funker dønn stabilt med 65-82 grader til deg Alcoholiday?

MVH Vegard

Lenke til kommentar
Jeg har ikke klokket prosessoren noe. Men vil da maskina slå seg av automatisk når prosessoren når en høy temperatur. Og hvorfor er da alarm.temp i bios satt til 70 grader som "standard" viss d funker dønn stabilt med 65-82 grader til deg Alcoholiday?

MVH Vegard

Jeg har aldri vært over 54 C jeg.. Tror du mener Sedsberg ;)

Alt over 65 C grader kan føre til ustabilitet, spesielt under hard belastning, spilling ect. Prøv å monter kjølern på nytt.

Det kan å være en ide å måle kabinett tempraturen din. Børr ikke overstige 35-40 grader.. Du vill aldri få det noe kaldere en tempen inne i kabinetet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ikke overklokket pcen.. men når temperaturen går opp imot 65grader... hvor høyt kan jeg la temperaturen leke seg før det begynner å bli alvorlig? hører att 70 grader ikke er så bra.. og den kommer til å nå den temperaturen viss ikke noe gjøres... desværre.. :no:

MVH Vegard

Har du prescott cpu kanskje?

Lenke til kommentar

MVH Vegard

en venn av meg har en xp 2500 som går oppi 80 grader!!! mens han spiller, han har dårlig cpu vifte ( 17 db) og en ekstravifte, jeg skjekket tempen

pcen er stabil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...