Rockmann Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Tenkte jeg skulle kjøpe USB forlenger kabel på 5 eller 10 meter er det noen som vet om dette finnes? Lenke til kommentar
Skabbfot Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Vet ikke om det finnes, men det kan godt hende. Hva med å kjøpe noen korte og feste de sammen? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 komplett har i allefall usb1.1 på 5m... usb2 på 3m.... Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 komplett har i allefall usb1.1 på 5m... usb2 på 3m.... og takk for hjelpa Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 De har det på Europris i elverum.. vet ikke om det er andre steder. har en på 5 meter her. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Max lengde på en USB-kabel (uten noen ekstra hub/forsterker) er vel fem meter - lenger enn det så vil ting som f.eks. webkamera ikke fungere. Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 eller gå eenda saktere. Lenke til kommentar
REGS Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hallo. USB er i utgangspunktet spesifisert til å rekke inn til 5 meter. Derfor finnes det ikke lengre kabler enn 5 m å få kjøpt. Det finnes jo kabler med signalforsterkning, så der burde det i alle fall være mulig med en aktiv pluss en passiv =10m. Mener jeg leste om en på nettet som hadde satt sammen 5 stk 5 metere og hadde webkameraet i enden av det, totalt 27 meter. Og det funket visst bra.. Dette avhenger visst av hva man akter å putte i enden av USB, webkameraer er ikke det mest krevende. Har selv prøvd med to passive 5 metere her på mitt Logitech webkamera, og det funket greit. Lenke til kommentar
Crow Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Kan man skjøte USB kabel selv? (klipse på kontakt i enden så en ikke trenger så store hull i vegger for å få kabelen igjennom). kabler med signalforsterkning, hvor finner man disse? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Man kan skjøte selv, men det er ikke så lett å få det 100% perfekt. I de fleste tilfeller går det fint, man i verste fall kan noen følsomme komponenter krangle. Noen USB enheter bruker mye strøm og ligger helt på grensa av det USB kan levere. De fleste web butikker har 5 meters aktive skjøte kabler. De er vanligvis veldig dyre. Man kan også kjøpe små passive USB huber til under 100kr og bruke de sammen med en vanlig USB ledning. Man må bare passe på å få en ledning med korrekte USB plugger. Lenke til kommentar
Crow Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Tanken var å sette opp ett Web camera i kjelleren for å følge litt små farlige ladeprosesser så jeg slapp å springe opp og ned hele kveldene for å sjekke at ting ikke tar fyr (lipo celler blant annet). Avstanden er ca12-15m og jeg må igjennom ett gulv og to vegger. Jeg kan godt sette opp separat strømforsyning der nede om det hjelper på. hvilken spenning leverer USB kontakten og hvor mye strøm kan den levere? Hva trenger ett normalt Web camera av strøm/spenning for å funksjonere topp? Finnes der andre alternativer som er rimlige til slik overvåkning? Endret 5. oktober 2004 av Crow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå