estigma Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg skal installere ADSL (og har vanlig ANALOG linje), og må skifte ut det gamle telefonuttaket (3 hull) med et nytt (RJ-45). Inne i uttaket er det 4 ledninger, rød, blå, grønn og svart, hvordan skal disse kobles på det nye uttaket? Noen som vet? Lenke til kommentar
So|o Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Like greit å kjøpe en overgangsplugg mellom gammel og ny kontakt. Dette får man kjøpe i alle butikker som selger teleutstyr Lenke til kommentar
estigma Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Jo - men fattern har allerede begynt å koble ned gammel utstyr og skrudd fast rj45 kontakten allerde på veggen. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg skal installere ADSL (og har vanlig ANALOG linje), og må skifte ut det gamle telefonuttaket (3 hull) med et nytt (RJ-45). Inne i uttaket er det 4 ledninger, rød, blå, grønn og svart, hvordan skal disse kobles på det nye uttaket? Noen som vet? Analog telefon kobler du bare til pinnene 4 og 5. Samme hvilken av lederene som er på hvilken av disse to. Lenke til kommentar
estigma Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 merkelig.... for slik jeg har koblet det nå går den rød og den blå ledningen på pinne 1 og 2 på kontakten... altså lengst venstre eller høyre eller hva det blir... å hvis jeg da bruker en nettverkskabel fra kontakten og bruker en overgangskabel til en telefon så får jeg summetone... Men, hvis jeg kobler nettverkskabelen fra kontakten (på vanlig måte, uten overgangen slik som det skal være) da til splitteren, og ut fra ADSL utgangen på splitteren, og da setter overgangen til telefonen der, så får jeg ikke noen summetone... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå