Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fra 3-polet kontakt til RJ45-kontakt

Anbefalte innlegg

Jeg skal installere ADSL (og har vanlig ANALOG linje), og må skifte ut det gamle telefonuttaket (3 hull) med et nytt (RJ-45). Inne i uttaket er det 4 ledninger, rød, blå, grønn og svart, hvordan skal disse kobles på det nye uttaket?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal installere ADSL (og har vanlig ANALOG linje), og må skifte ut det gamle telefonuttaket (3 hull) med et nytt (RJ-45). Inne i uttaket er det 4 ledninger, rød, blå, grønn og svart, hvordan skal disse kobles på det nye uttaket?

Noen som vet?

Analog telefon kobler du bare til pinnene 4 og 5. Samme hvilken av lederene som er på hvilken av disse to.

Lenke til kommentar

merkelig....

for slik jeg har koblet det nå går den rød og den blå ledningen på pinne 1 og 2 på kontakten... altså lengst venstre eller høyre eller hva det blir...

å hvis jeg da bruker en nettverkskabel fra kontakten og bruker en overgangskabel til en telefon så får jeg summetone...

Men, hvis jeg kobler nettverkskabelen fra kontakten (på vanlig måte, uten overgangen slik som det skal være) da til splitteren, og ut fra ADSL utgangen på splitteren, og da setter overgangen til telefonen der, så får jeg ikke noen summetone...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...