Gå til innhold

Asus vs. Gigabyte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter det jeg har hørt, har Gigabyte K8NSNXP noe problemer med minne. Jeg ville personlig gått for Asus K8V SE DELUXE, men det er ditt valg!

Ville nok gått for det Asus kortet jeg også.

Hva er det dere prater om, det er asus sitt som har trøbbel med minne. Gigabyte kortet er nforce 3 250gb som gruser via k8t800(som asus er) Ikke svar når dere ikke har peiling.

jolleguten: Gigabyte kortet er mye bedre.

Lenke til kommentar

Men det er faktisk sant at gigabyte kortet har litt problemer med minne, leste for ei stund siden en som ikke fikk ocz brikkene sine til å funke, en det er jo k8t som har størst problemer med minne.

Så gå for ASUS K8N-E Deluxe du, har mange nytigge funksoner som f.eks at du ikke trenger å åpne kassa (spesielt iriterende hvis du må skru opp med skruhjern for å gjøre det som meg) for resette cmos. Og du kan opdatere bios før du går inn i os, les mer her.

Lenke til kommentar
Etter det jeg har hørt, har Gigabyte K8NSNXP noe problemer med minne. Jeg ville personlig gått for Asus K8V SE DELUXE, men det er ditt valg!

Ville nok gått for det Asus kortet jeg også.

Hva er det dere prater om, det er asus sitt som har trøbbel med minne. Gigabyte kortet er nforce 3 250gb som gruser via k8t800(som asus er) Ikke svar når dere ikke har peiling.

jolleguten: Gigabyte kortet er mye bedre.

Sorry, jeg blanda K8N-E Deluxe og K8V Deluxe. Er helt enig med deg.

Endret av Zeph_
Lenke til kommentar
Gigabyte hadde vel problemer hvis du kjørte dual 400 MHz ram. Da ille rammen bare kjøre på 333 MHz, men dette ble vel rettet opp med den siste biosen :ermm:

Ja det er rettet med den siste biosen. Har det kortet med to RAM brikker og det skulle ikke mye til for å fikse det. Følger med et prog. som oppdaterer bios'en.

Lenke til kommentar
Gigabyte hadde vel problemer hvis du kjørte dual 400 MHz ram. Da ille rammen bare kjøre på 333 MHz, men dette ble vel rettet opp med den siste biosen :ermm:

På mitt K8NSNXP så ble det ingen rettelse med F5 biosen, klarte ikke å kjøre pqi/pmi minne med 2 brikker på 400Mhz men med 1 Gb EB platinum brikke fra ocz så var ikke dette et problem lengere, synd å ikke se andre som har testet litt.

Med denne brikken og dette hket så er det rimelig god ytelse og kortet er jo fantastisk når det okmmer tilstabilitet og klokke egenskaper. Har bare klokket fra 2Ghz til 2,3Ghz men skal teste mere til helgen.

Lenke til kommentar

Står og holder på å velge HK jeg og, og jeg skal ha TWINMOS 1024Mb minne.

Jeg står mellom MSI K8N NEO Platinum Edition og Asus K8V SE DELUXE ;) Siden dere syns at ASUS kortet er bra tror jeg jeg går for det jeg og...? Gigabyte kortet er for dyrt for meg.

HER og HER er trådene jeg har prøvd å få frem noen svar.... Men MSI kortet hadde visstnok problemer med nettverk og at det koblet seg ut eller noe... Tror jeg går for ASUS sitt :)

*Jeg ble ikke veldig offtopic håper jeg...

Lenke til kommentar
Står og holder på å velge HK jeg og, og jeg skal ha TWINMOS 1024Mb minne.

Jeg står mellom MSI K8N NEO Platinum Edition og Asus K8V SE DELUXE ;) Siden dere syns at ASUS kortet er bra tror jeg jeg går for det jeg og...? Gigabyte kortet er for dyrt for meg.

:wallbash: Det aus kortet er mye dårligere, det er VIA chipset! Hvor mye skal til for å finne ut at nforce 3 gruser VIA når det gjelder AMD 64? Det står jo tilogmed i denne posten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...