Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Next gentel??

Anbefalte innlegg

Har neon enkle spårsmål!

Hvis jeg skaffer meg NGT og vil dele dette på to PC-er, trenger jeg bare en hub melom modemet og pecene da?? Og fungere hubben da også slik at disse to pcene kan spille i et lokalt nettverk mot hverandre! f ek i quake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

MEN: Skal du spille med begge pc'ene på _internett_ kan du få problemer, da de deler samme IP-adresse utad..

Du kan jo sette opp porter til de forskjellige PC`ene. Da er det en streng server du ikke kan spille på i så fall, hvis den krever forskjellig grunn IP.

Lenke til kommentar

Ikke noe problem i det hele tatt. Har selv NGT og har 4 pc'er som alle er knyttet sammen i en switch og videre til adsl routeren.

Det er bare å sette opp maskinene med hver sin interne ip.

F.eks: pc1 10.0.0.2

pc2 10.0.0.3

Det kan være litt knot hvis du skal spille "ut på nettet". Du må muligens åpne litt porter og slikt, men det ligger flere poster på dette forumet om akkurat NGT og flere pc'er

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-05 15:59, bok2 skrev:

Svaret på spørsmålene dine er: Ja

MEN: Skal du spille med begge pc'ene på _internett_ kan du få problemer, da de deler samme IP-adresse utad..

Koblet to maskiner til en hub, huben til NGT's modem (cisco) og begge maskinene er på nett uten problemer. Har ikke satt noen egen IP adresse på de, men alt fungerer helt fint, og etter ca. ett halvt år har vi ikke hatt ett problem selv om begge maskinene stort sett er på internett samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...