R0adkill Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hola. Jeg sitter med ett lite problem. Jeg skal installere XP på en SATA disk og har ingen mulighet til og laste driverene via en floppy. Derfor lurte jeg på om det er en mulighet og legge til driveren (silicon image sata controller) slik att jeg slippe og legge den på en floppy. Etter mitt hode kan dette gjøres på forskjellige måter, dog så kan ikke google fortelle meg hvordan. Derfor lurte jeg på om dere kan hjelp meg. Her er noen teorier: 1. Bytte ut bootloadern med en dos/ntdosloader som emulerer en floppy, starter installasjonen. Når en da trykker F6 så vil installasjonsprogrammet finne en "A:" bare den egentlig er en katalog på cden. 2. Legge inn driveren på platen og tweake scriptet som laster alle driverene i oppstartet slik att den blir tatt med autmatisk. Det er det jeg kan tenke med nå. Om noen vet hvordan dette kan la seg gjøre, eller vet om en guide så hadde det vært kjempeflott. roadkill Lenke til kommentar
Punster Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Sjekk denne: http://greenmachine.msfnhosting.com/READING/addraid.htm (løp og kjøp en ny floppy drive ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå