Lucas Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Heisann, nå skal søstra mi kjøpe seg en laptop ! men jeg vet ikke hvor jeg burde bestille eller hvordan, Maskinen skal brukes til og må ha: 1. maskinen skal brukes til enkelt arbeid, musikk og litt film. ikke noe spill ! 2. det MÅ være cd-brenner. 3. Masse med plass. 4. Helst intel pentium 4, ikke noe celeron. 5. gode batterier. 6. OS som følger med ! 7. bra skjerm. 8. Helst ett trådløst nettverks kort også ! 9. rikelig med input til høytalere og USB og andre ting Helst ikke for dyrt ! behøver ikke alle punktene men helst noen ! max. 10k tror jeg ! Endret 30. august 2004 av Lucas Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) denne er litt feil postet kal vel ligge i bærbare maskiner ontopic : medion eller whitebox er noenn gode alternativer men en litt billigere er vell hp edit : denne skulle vell duge til de meste Endret 30. august 2004 av hansol123 Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 denne er litt feil postet kal vel ligge i bærbare maskiner ontopic : medion eller whitebox er noenn gode alternativer men en litt billigere er vell hp edit : denne skulle vell duge til de meste beklager feilpost, skal be moderator flytte den ! den så ikke så ille ut den der, hiv inn flere forslag folkens ! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 denne er litt feil postet kal vel ligge i bærbare maskiner Fyren skal ha ny maskin, skal han ikke? Dell 510m. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Svaret. For dyr og for feit. Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Svaret. For dyr og for feit. riktig riktig, den fra dell 510m så bedre ut en de andre som er foreslått så langt som er til riktig pris ! keep on coming med forslag ! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Svaret. For dyr og for feit. Feit? Lenke til kommentar
jokki Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Tykk kansje Uansett, det finnes en egen kategori for bærbare datamaskiner og tråden flyttes der... Lenke til kommentar
Zn00z Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Denne har samme shassi som den "feite", men den er ikke feit Den er vel 3,4 cm! Må være beste PC'n i den prisklassen Tror Celeron M skal være meget stille - imotsettning til p4 og vanlig celeron! Må jo sitte med hørselsværn jo Den duger i massevis, men hadde jo ikke vært dumt med en ram-oppgradering etterhvert! Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Denne har samme shassi som den "feite", men den er ikke feit Den er vel 3,4 cm! Må være beste PC'n i den prisklassen Tror Celeron M skal være meget stille - imotsettning til p4 og vanlig celeron! Må jo sitte med hørselsværn jo Den duger i massevis, men hadde jo ikke vært dumt med en ram-oppgradering etterhvert! celeron er banlyst hos meg og lovløs, tror det blir en dell510m.. Takk for at du flyttet posten ! Lenke til kommentar
Zn00z Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Sier det jeg asså! Celeron M er ikke det samme som Celeron! Er 512kb cache, som er det samme som var på p4 prossesoren før prescott kom Er faktisk , ikke såååååååååååååååå langt ifra Centrino asså Beste PC'n til den prisen Lenke til kommentar
glotón Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hva med en ibook? 12" 1 GHz G4, 30 Gb harddisk, 256 Mb RAM, CD-brenner/DVD-leser. Hun får den til 10 000 hvis hun er student. Skal hun ikke bruke den til spill, men mest skriving, musikk, film etc. må det da passe supert med en mac? Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Hva med en ibook? 12" 1 GHz G4, 30 Gb harddisk, 256 Mb RAM, CD-brenner/DVD-leser. Hun får den til 10 000 hvis hun er student. Skal hun ikke bruke den til spill, men mest skriving, musikk, film etc. må det da passe supert med en mac? som hun skal drasse med seg hele tiden ? neppe.. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 En iBook er jo liten den.. mindre enn de fleste PC-bærbare.. Lenke til kommentar
glotón Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) He he, hva mener du egentlig med det Lucas? Tror kanskje du har misforstått hva en ibook er...? Edit: legger til en link til eplehuset her. Endret 31. august 2004 av glotón Lenke til kommentar
perbl Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Rent funksjonsmessig og fysisk utformet må jo en iBook passe perfekt, pluss at det er en maskin som apellerer svært sterkt til jenter Det eneste som må være grunnen til å ikke kjøpe er hvis din søster har lang erfaring med windows, og ikke har lyst til å sette seg inn i et nytt OS. Og ellers kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor du absolutt skal kjøpe en P4-CPU i en maskin som skal brukes til enkelt arbeid, det vitner om gamer-mentalitet spør du meg I en maskin som skal brukes til enkelt arbeid bør støynivå, batterlevetid og varmeutvikling være de viktigste kriteriene, ikke at man kjøper en CPU som har litt mer kraft (men som aldri vil bli brukt, hvis det stemmer at maskinen kun skal brukes til desktop-arbeid). Jeg kjøpte hvertfall en Celeron-M basert maskin til min søster da hun skulle ha seg ny, og den fungerer utmerket, null støy, veldig bra batterilevetid (antakelig hvertfall dobbelt så mye som en P4/ordinær celeron-basert maskin), samt veldig gunstig pris. Endret 31. august 2004 av perbl Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 denne er litt feil postet kal vel ligge i bærbare maskiner ontopic : medion eller whitebox er noenn gode alternativer men en litt billigere er vell hp edit : denne skulle vell duge til de meste Jeg tror nok denne ble vinneren ! hun var mer intrisert i denne ! prisen er jo akkurat passe ! Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 kjøp en powerbook for guds skyld!! Lenke til kommentar
perbl Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 kjøp en powerbook for guds skyld!! Nja, selv om jeg er kjempefornøyd med min Powerbook, forstår jeg godt de som vil holde seg til Windows. For ikke-datainteresserte mennesker, er det en stor terskel å skulle lære seg et nytt OS hvis de primært har brukt Windows tidligere i sitt begrensede databruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå